Vanaisad ja vanaemad, kes te kasutate motoriseeritud ratastoole, murutraktori omanikud ning tõsised golfimängijad võivad kõik hakata maksma kindlustustasu, sest välja tuli 43 aasta vanune Euroopa direktiiv.

Segane reegel on tegelikult olnud kehtiv juba aastakümneid, kuid alles hiljutises kohtuasjas tõlgendati seda nii, et see kehtib kõigi motoriseeritud sõidukite kohta. Detailid ei ole veel päris selged, kuid Briti Transpordiamet ja Kindlustusassotsatsioon on täna endale selgeks tegemas, milliseid sõidukeid ja kuidas on tarvis kindlustada.

Briti seaduste järgi on mootoriga nišisõidukid nagu liikumispuudega inimestele mõeldud motorollerid ning murutraktorid erijuhud ning ei vaja sarnast kindlustust nagu autod ja mootorrattad. Murutraktor on vaja kindlustada näiteks vaid siis, kui sellega sõidetakse avalikel teedel.

Euroopa kohtunikud on aga nüüd öelnud, et direktiiv aastast 1972 läheb sellega vastuollu. Kõigil mootoriga sõidukeil peab olema kindustus.

Kindlustusfirmad on juba teatanud, et kliendid on neilt hakanud uurima golfikärude ja murutraktorite kindlustuse kohta, olles murelikud.

„Kõik on segaduses ja ei saa aru, mida Euroopa Liit teeb. Me ootame nüüd, kuidas seda direktiivi tõlgendama peab," ütles spetsiaalselt motorollerite kindlustusega tegeleva Blue Badge'i spetsialist Mark Effenberg.

Kõigele pani aluse Sloveenia farmer Damijan Vnuk, kes viis eelmisel aastal Euroopa kohtusse enda juhtumi. Nimelt kukkus ta maha redelilt, millele oli otsa sõitnud traktor. Euroopa kohus otsustas, et igasugusel liikuval sõidukil, kas era- või avalikul maal, peab olema mootorikindlustus. Seda sõltumata sellest, kas sõidetakse sõiduteel või mitte.

Seda seetõttu, et traktorid on „samalaadsed nagu igasugused mootoriga sõidukid". Seega peavad neile kehtima samasugused kindlustusreeglid nagu autodele ja mootorratastelegi.