"Meil pole otsekontakti üldse, suhtleme maanteeameti ühistranspordi osakonnaga. See teema on olnud kahel maanteeameti seminaril päevakorras. Lausa ootame seda korraldust, et saaks näha, mis seal täpselt kirjas on ja mis nüüd kehtima hakkab. Enne me ei saa ühtegi otsust teha. Oleme üritanud silmist lugeda soove, aga see ei ole hästi välja kukkunud, sest need on ühel päeval ühed ja teisel päeval teised. Tundub, et ettevalmistustöö on suhteliselt tühja läinud," märkis Lääne.

Täna sai ta teemast teada Delfit lugedes. "Oleme täpselt samas seisus mis tavainimene, peale meedia pole meile keegi öelnudki, et selline asi on nüüd tulemas. Ausalt öeldes ei ole väga hea ja korrektne lugu, võiks kas eelnevalt veel korra maha istuda ja asja läbi arutada. Inimestel tekivad omad arusaamad ja lootused ja ega see tööd kergemaks ei tea. Peame hakkama mõistatama," sõnas ta.

Ta avaldas arvamust, et uue süsteemi rakendamisega tekib enim probleeme just Harjumaal ja Põhja-Eestis. "Kõige raskem saab olema Harjumaal ja Põhja-Eestis, nad ei tule summadega toime, kuna neil sõidavad paralleelselt kommertsliinid. Kui nende jaoks tekib nö "turusolkija" kõrvale, siis võivad nad loobuda liinist. Uute liinide tegemine ei ole "nipsust", selleks on ikkagi vaja hanget. Meie maakonnasiseseselt lepime ilmselt lihtsalt vedajaga kokku, kas ta on rohkem valmis tegema," sõnas Lääne.

Ka Põhja-Eesti ühistranspordikeskuse juht Vello Jõgisoo ütles Ärilehele, et täielikult tasuta ühistransporti plaanitava raha nad teha ei saa. Tema hinnangul jääb puudu 4-5 miljonit eurot.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Kadri Simson allkirjastab lähiajal määruse, millega pannakse paika maakondlike bussiliinide piletihinnad, kirjutas Lääne Elu. Veel ei ole selge, kas määruse kohaselt muutub tasuta ühistransport transpordikeskustele kohustuslikuks või saavad keskused ise otsuse teha.