Küsimus kaubamärgi omaniku õiguste ammendumisest on seotud registreeritud kaubamärgi kasutamise piiramisega kaubamärgi omaniku poolt. Teatavasti rajaneb üldine kaubamärkide õiguslik kaitse põhimõttel, mille kohaselt kaubamärgi omanikul on kaubamärgi kasutamiseks ainuõigus. Ta võib keelata teistel isikutel identse või sarnase kaubamärgi kasutamist samade või sarnaste kaupade tähistamisel. Samas on aga ka erandid, millal kaubamärgi omanik kaubamärgi õiguspärast kasutamist piirata ei saa.

Üks taolistest olukordadest, mil kaubamärgi omanik kaubamärgi kasutamist takistada ei saa, on seotud (ainu)õiguste ammendumisega. Õiguste ammendumine tähendab, et kui kaubamärgiga kaitstud kaup on korra juba kaubamärgiomaniku poolt või tema loal turule lastud, siis peetakse kaubamärgi õiguskaitset ammendunuks ja kaubamärgi omanik ei saa kord juba turule lastud kauba edasist ärilisel eesmärgil kasutamist (kaasa arvatud edasimüüki) takistada. Taoline põhimõte on rahvusvaheliselt aktsepteeritud ja väljendatud nii Eesti kaubamärgiseaduses kui ka Euroopa Ühenduse kaubamärki puudutavas EL-i vastavas määruses.

Samades õigusaktides on lisaks täpsustatud, millist territooriumi turuna käsitletakse ning millal rakendub toote omaduste muutumisest tingitud erand. Nii ei ole näiteks Eesti seaduse kohaselt kaubamärgi omanikul õigust keelata tema poolt või tema loal kaubamärgiga tähistatud ja Eestis või Euroopa Majanduspiirkonna (EL + Norra, Island ja Liechtenstein) lepingu liikmesriigis käibesse lastud kauba edasist ärieesmärgil kasutamist, välja arvatud juhul, kui kauba omadused on pärast käibesse laskmist muutunud.