Kuna sellise garantii andmine on vabatahtlik, sõltub väga palju konkreetsetest garantiitingimustest. Nii ka keeldumise alused.

Seadusest tulenev müüja vastutus asja mittevastavuse korral on sellest erinev ning müüjal endal seaduses toodust erandeid või piiranguid kehtestada keeruline.

Müügigarantii puhul sõltub kõik garantiitingimustest. Väga tihti on tingimustes määratud näiteks garantii kehtivuse aeg – juhul kui müüdud asja puudusest teatatakse garantiiaja jooksul, on ostja oma kohustuse täitnud ja lubatud garantiid tuleb anda. Seejuures võib asja parandamine, vahetamine vms toimuda ka pärast garantiiaja lõppu. Oluline on, et ostja oleks kohustused korrektselt täitnud ja õigel ajal müüjat teavitanud.

Sõltuvalt otstarbest

Tihti on garantii kehtimise tingimused seotud müüdud asja kasutamisotstarbega. Juhul kui asja kasutatakse vastuolus selle otstarbega või üritatakse asja ise parandada või muuta, on tõenäoline, et garantii katkeb. Lisaks on garantii andjal loomulikult õigus hinnata asjal ilmnenud puuduse olemust ja põhjuseid.

Üldjuhul lähevad garantii alla ikkagi vaid tootmisvead, mida müügi hetkel ei näe ning mis hiljem välja tulevad. Asja väärtuse vähenemine või omaduste muutumine, mis on tingitud selle tavapärasest kasutamisest või kulumisest, garantii alla enamasti ei kuulu.