•• Mida teha, kui ostetud kaup ei vasta kokkulepitud tingimustele?

Vastavalt võlaõigusseadusele võib ostja nõuda müüjalt asja parandamist või asendamist.

Avastatud defekt tuleb kiiresti fikseerida ja müüjat seadme või toote tingimustele mittevastavusest mõistliku aja jooksul teavitada. Seejärel on pooltel võimalik läbi rääkida ja otsustada, kuidas edasi tegutseda. Sõltuvalt asjaoludest võib olla vaja teha ka ekspertiis. Suure tõenäosusega tahab müüja ka ise puuduse olemasolus veenduda.

Eelkõige tuleks arutada puuduse likvideerimist: asja parandamist või asendamist. Kõik sellega seotud kulud katab müüja. Kui nõue on õigustatud, kuid müüja ei tee seda mõistliku aja jooksul, siis võib ostja ise asja parandada (lasta) ja kulud pärast müüjalt sisse nõuda.

Kui asja ei saa mingil põhjusel parandada või asendada või keeldub müüja sellest õigustamatult, võib ostja anda müüjale puuduste kõrvaldamiseks täiendava tähtaja. See on lepingu täitmise viimane võimalus.

Kui müüja talle antud mõistliku tähtaja jooksul puudusi ei kõrvalda või asja ei asenda, võib ostja lepingust taganeda. Sel juhul tuleb seade või toode müüjale tagastada ja nõuda tagasi selle eest makstud raha. Müüal on kohustus raha tagasi maksta. Kui asja lepingule mittevastavus on tekitanud ostjale lisaks ka kahju, võib nõuda sellegi hüvitamist.