Tegelikult on kaardimakse aga midagi enamat, kui pelgalt maksmisviis ostude eest - sellest on saamas mugav ja kaasaegne tööriist laiemaks arveldamiseks. Kuidas see toimib?

Kõik me teame, et arve esitamine ei garanteeri veel kohest raha laekumist. Lisaks kaasnevad sellega nii raamatupidamislikud kui ka tehnilised kulud. E-arve koostamine ja saatmine maksab, seda enam, kui maksmata jätnud kliendile peab saatma ka kordusarve. Tihtipeale ei ole ka ettevõtjal reaalajas infot raha laekumisest ja kordusarve väljastamise vajadusest, kuna see jõuab kontole viitega. Seega olenemata sellest, kas ettevõtja sai oma raha kätte või mitte, lisanduvad talle ka tehingukulud.

Arvete esitamisega seonduv on eriti aktuaalne murekoht ettevõtetele ja organisatsioonidele, kes osutavad perioodilisi teenuseid või müüvad perioodilist kaupa: kindlustusseltsid, telekommunikatsiooni teenusepakkujad, kirjastused, spordiklubid, korteriühistud jne. Ettevõtjad, kes arveldavad oma klientidega igakuiselt võiksid korraldada oma rahakogumise tegevused läbi kaardimaksete lahenduste – ehk koguda klientide kontodelt raha ise.

Meenutagem üsna mugavat ja populaarset otsekorraldusteenust, mis Euroopa Liidu õigusaktidele mittevastamise tõttu asendati 2014. aasta alguses e-arve püsimakse teenusega. E-arve püsimakse on nii ettevõtjale kui ka lõpptarbijale palju tülikam lahendus. Esmalt peab klient sõlmima oma teenusepakkujaga e-arve lepingu ning seejärel peab ta kulutama veel aega: internetipanka sisenema ja vastava e-arve püsimakselepingu sõlmima.

Kui ettevõtja soovib võimaldada sellist teenust kõikidele oma klientidele, siis tuleb tal sõlmida kõikide pankadega eraldi lepingud, sest tema kliendid kasutavad väga erinevate pankade teenuseid ning vastasel juhul on risk osa klientuuri kaotada. Paljud loobuvad vaevast ning jäävad traditsiooniliste arvete saatmise juurde.

Viisin kodus läbi väikese eksperimendi – võtsin laupäevasel päeval ette eelmise kuu eest laekunud arved ja hakkasin neid internetipangas ükshaaval käsitsi maksma. 12 arve maksmisele kulus mul aega 41 minut. Seda aega oleksin tegelikult võinud veeta palju paremini, pühendades selle perele, sõpradele, kodule või iseendale. See eksperiment näitab väga hästi seda, et kui pakkuda klientidele paremat lahendust, muutub nii tarbija kui ka ettevõtja elu mugavamaks ning viimase puhul muutub ka tulude laekumine kindlamaks.

Paljudes rahvusvahelistes kaupade või teenuste müügiga tegelevates ettevõtetes on kaardimakse levinud viis arveldamiseks. Eesti ettevõtja kas ei oska või pole harjunud veel sellist alternatiivset lahendust kasutama. Ka EveryPay kaardimaksete lahenduste näol on see võimalus koduturul täiesti olemas, ehk et ei pea pöörama pilkusid kulukatele rahvusvahelistele lahendustele, millel puudub eestikeelne ja kiiresti kättesaadav kasutajatugi.

Ettevõtjal on võimalik luua oma e-keskkonnas (olgu see veebipood või iseteeninduskeskkond) korduvmaksete vastuvõtmise tugi: klient, kes soovib perioodilist teenust tarbida, sisestab oma kaardiandmed, mille alusel saab ettevõtja edaspidi iga kuu regulaarselt kokkulepitud summa ise maha võtta või kasutada automatiseeritud lahendust. Kui tehingu päring on positiivne ehk maksekuupäeval kliendi kontol raha on olemas ja broneering on teostatud, laekub vastav kinnitus ettevõttele koheselt ilma viivituseta. Oluline on ka see, et EveryPay lahenduse kaudu arveldamisel maksab ettevõtja tehingukulu alles pärast selle õnnestumist, ehk siis, kui raha on reaalselt kätte saadud.

Selline arvelduslahendus annab ettevõtjale suurema kontrolli maksete laekumise üle, vähendab arvete maksmata jätmise riske ning pakub lisaväärtust nii fikseeritud kui ka muutuva kuumaksega perioodilistele teenustele. Selliselt tasutavateks arveteks võivad näiteks olla elektriarved, ühistute kommunaalarved, seadmete rent jne. Kui ettevõtjal on väga palju kliente, on innovatiivne ja lihtne kaardimakse arvelduslahendus B2C ärimudelite tulevik.