“Kui praegu leiavad huvilised üksikuid sooduskuponge ajakirjade vahelt, telefonikataloogist või kassalettidelt, siis minu idee on panna kõik sooduskupongid ühtede kaante vahele,” selgitab kupongiraamatu idee maaletooja, Brilliant Fixer OÜ juhataja Kairi Kurm.

Soost, east, ametist ja sissetulekust sõltumatu reklaami- ja sooduskupongide kogumiku idee tugineb “võidan-võidad” põhimõttele, et kasu saavad nii tarbija kui ka ettevõtted. Ostja naudib kokkuhoidu letihinnast soodsama tehingu arvelt, kaupmees on aga omakorda paati saanud kliendi, kes suure tõenäosusega kupongiraamatuta tema uksele poleks koputanud.

Kupongiraamatu sihtgrupp on muuseumid, kinod, ööklubid, spordi-, tervise- ja ilukeskused, söögikohad, kauplused, majutusasutused, sõiduautode rent ja hooldus, autokoolid – teisisõnu kõik kaupmehed, kes äri peaasjalikult eratarbijale on suunanud. Kupongiraamatusse saamiseks tuleb ettevõtjatel tasuda 4200 krooni, millele lisandub käibemaks. Lisaks paberkandajale saavad kupongiraamatu kasutajad kuponge alla laadida ka kupongiraamatu kodulehelt internetis. Paberkandjal kupongiraamatut hakkavad müüma peamiselt soodustust pakkuvad müügikohad.

Esimese kupongiraamatu vahele planeerib Kairi Kurm 60 kupongi. Edaspidi, kui toode end siinsel turul juba õigustanud on, võiks ettevõtja sõnul rääkida vähemalt 100 erinevast soodustusest. Kupongiraamatut plaanib Kurm pealinnas välja anda neli korda aastas, lisaks sellele näeb kupongiraamat ilmavalgust ka suvisel ajal Pärnus ja õppeaasta alguses tudengilinnas Tartus. Kui esialgu käib jutt eestikeelsest, siis perspektiivis paistavad ka inglisekeelsed väljaanded.

Varem Eesti väliskaubanduse liidu ekspordikataloogi projekti vedanud naisterahvas ennustab kupongiraamatu aastakäibeks ligi poolteist miljonit krooni.

Edukas idee

Brilliant Fixeri äriidee ei ole maailmas kaugeltki mitte uudne. USA-s ja Kanadas on kupongiraamatud väga levinud ning antud ärivaldkonna käibenumbrid küünivad sadadesse miljonitesse dollaritesse. Suure Lombi taga tuleb kõnealuste bülletäänide eest välja anda umbes 400 krooni. Need nakatavad inimesi tarbimispisikuga nagu esimene külmalaine nohuga. Kasutamata kuponge ei visata mitte ära, vaid kingitakse naabritele või pakutakse sugulastele. Lisaks soodsamaks muutunud ostudele pakub kupongiraamat lisaväärtust ka vaba aja veetmise ideede näol.

Kupongilembelised eestlased

•• Ettevõtlusinkubaatori projektijuht Jaanus Kangur möönis, et posti teel Ameerikas elavalt onult New Yorgi hotelli sooduskupongi saamine tegi talle nalja senikaua, kui majutuse eest tasuma hakates arve paarkümmend protsenti väiksemaks läks.

•• Arvuti- ja digikaupade keti Enter tegevjuht Antti Aasma on Ameerikas reisides kupongiraamatut kasutanud toitlustusasutustes.

•• Moodne Valgustus arendusjuht Addi Rull mäletab Kanada õpingute päevilt, kuidas inimesed kupongiraamatut põhjalikult kasutasid ja oma oste ainult selle põhjal tegid. Kui endale vajalikud kupongid ära said kasutatud, siis anti raamat edasi sugulastele ja sõpradele.