New Yorgi peakorterist antakse Kosheri sertifikaat toodetele, mille tooraine ja tootmisprotsess on kontrollitud. Sertifikaadi saamise üks peamisi kriteeriume on, et ei kasutata sünteetilisi toormaterjale, ütles ETAle AS Kalev nõukogu assistent Rutt Panga.

Kosher sertifikaate antakse kõikide toiduainete kohta, aga Kalev taotles seda praegu martsipanile. Nüüd on Kalevil OU kaubamärgi kasutamise õigue tootel, mis annab kodumaisele kondiitritööstusele lisavõimalusi eksportida Lääne, eelkõige USA turule. OU kaubamärgiga toodetel on oma tarbijaskond inimeste näol, kes tahavad kindlasti tarvitada toiduaineid, mis on säilitusainetest vabad ja kontrollitud, ütles Panga.

OU kaubamärk on oluline kvaliteedimärk tarbijale eelkõige USA toiduaineteturul, kus Kosher toodete käive moodustab miljardeid dollareid. Samuti on sertifikaat tugevaks kvaliteedimärgiks Vahemere-äärsete riikide tarbijate jaoks.

Sertifikaadi saamiseks USA turu jaoks kinnitas Kosheri esindaja kõik Kalevi martsipani tootmises kasutatavad toormaterjalid. Samuti vaatasid sertifitseerijad üle tootmises kasutatava tehnoloogia.

Seoses sertifikaadiga on Kalevi ekspordijuhi Pärt Põderi sõnul kondiitritööstusel kavas sel aastal müüa Ameerika Ühendriikides ligemale kümme tuhat kilo käsitsi vormitud ja maalitud eksklusiivseid martsipanikujukesi.

ASi Kalev peamiseks turuks on hetkel Eesti siseturg. Umbes veerand kogutoodangust eksporditakse. Kalevi peamised eksportturud on Läti ja Leedu. Väiksemates kogustes müüakse toodangut veel Ukrainas, Skandinaaviamaades, Saksamaal ja USAs. Ameerika Ühendriikidesse on eksportinud Kalev hetkel eelkõige eksklusiivseid käsitöökommide karpe ning s^okolaaditahvleid Kalev ja Linda. Samuti on USA turu tarvis tehtud teenustööna maiustusi, näiteks New Yorgi Eesti kultuuripäevade s^okolaaditahvlid, ütles ETAle AS Kalev suhtekorraldusjuht Kristina Seimann.

AS Kalev on asutatud 1806. aastal. Ettevõtte eelmise aasta auditeeritud kasumiks kujunes üle 20 miljoni krooni. AS Kalev turuosa Eestis moodustab uuringufirma ACNielsen andmetel üle 45 protsendi Eesti maiustuste turust.