Seoses Kosher sertifikaadi saamisega on Kalevil kavas müüa tänavu USA-sse ligi 10.000 kilo käsitsi vormitud ja maalitud martsipanikujukesi, teatas Kalevi ekspordijuht Pärt Põder.

Sertifikaadi saamiseks USA turu jaoks kinnitas Kosheri esindaja kõik martsipani tootmises kasutatavad toormaterjalid, samuti vaadati üle kasutatav tehnoloogia.

Kalev ekspordib praegu umbes veerandi kogutoodangust, peamiselt Lätti ja Leetu. Väiksemates kogustes on maiustusi eksporditud ka Ukrainasse, Skandinaaviasse, Saksamaale ja USA-sse.

Kuna Kosher sertifikaadi saanud toodetes on sünteetiliste toormaterjalide kasutamine üldjuhul keelatud, siis on viimasel ajal kosher-toiduainete tarbijateks saanud tervisliku toitumise pooldajad üle maailma. Kosher-toiduained on tähistatud kaubamärgiga OU.

Algselt tähendas termin “kosher” judaismis rituaalselt tapetud looma või linnu liha, mis on juudi usujuhtide poolt tunnistatud söögikõlbulikuks.