Kaljulaiu sõnul läheb firmaautode maksustamise teema väga korda paljudele Põhja-Tallinna väike- ja loome-ettevõtetele.

„Olen varemgi firmaautode maksustamise teemal sõna võtnud ja minu seisukoht ei ole muutunud: kuni riik üritab vahet teha era- ja ärisõitude vahel, seni segadus jätkub. Mis on tänapäeval tööaeg või töökoht, kui enamik väike-ettevõtjaid on koguaeg natuke tööl, kõikjal kuhu kiire andmeside ulatub?“ ütles Kaljulaid pressiteenistuse vahendusel.

Sven Sesteri poolt välja käidud skeem (mida võimsam ja kallim auto, seda suurem maks) meenutab astmelist automaksu, ainult seda ei juleta nii nimetada.

Kaljulaidi sõnul on probleemi tegelik tuum siiski see, et majandus on kiirelt edasi liikunud, maksu-ja tööõigus aga mitte.

„Maksuameti töötajad pannakse jälle tegema mõttetud tööd ja kulutatakse ettevõtjate aega ja närve. Me oleks ammu kinni püüdnud Soome, kui riik panustaks sama energia ekspordi edendamisse,“ ütles Kaljulaid.

„Meil on sadu maksuameti kontrolöre 1,3 miljoni eestimaalase kohta, kuid ainult üks EAS-i ekspordinõunik 1,3 miljardi elanikuga Hiinas. Prioriteedid on paigast ära,“ lisas ta.