Väidetavalt rikuvad Hiina, Korea ja Jaapani autosid importivad ettevõtted kasutatud sõidukite sisseveol seadust, deklareerides riiki veetavad kasutatud autod ja bussid uutena, vahendas aripaev.ee.

Trikk on selles, et uute sõidukite tollimaksud on väiksemad kui kasutatud autode sisseveol määratavad summad. Seejuures võltsitakse autode keskkonnasertifikaate, näidates Euro 2 nõuetele vastavate autode dokumentides hoopis vastavust Venemaal lubatud Euro 3 keskkonnanõuetega.

Klientidele tähendab see aga seda, et välismaal toodetud autod on 150 000 kuni 200 000 rubla odavamad kui Kamazi toodang.

Kamazi esindajate hinnangul ongi just see peamiseks põhjuseks, miks nende läbimüügid tootesektoris 14 kuni 40 tonnini on hakanud oluliselt langema.

Kamazi raskusi näitab ka fakt, et ettevõte plaanib oktoobris koondada 3600 töötajat.