Läti majanduslehele Dienas Bizness tõi McKenzie näitena välja Eesti.

„Eesti eripära on, et seal on Selver, Rimi, Maxima, Prisma, Konsum- need on kõik suured jaekaubanduse brändid. Ma ei ütle, et nad kõik müüvad ühte ja sama kaupa, kuid neil kõigil on üks jaekaubanduse formaat,“ rääkis ta.

McKenzie sõnul on Kanadas vaid kolm tõeliselt suurt ketti: Sobey's, Loblaws ja Metro, lisaks ka ameeriklaste Wal-Mart.

„Ma olen üllatunud, kuidas te suudate nii palju brände üleval pidada,“ lausus McKenzie.

Professorile räägivad inimesed tihti milline kaubamärk on, milline halvem, kuid tavaliselt ta neid eelistusi ei kommenteeri, sest inimese suhe brändi on väga isiklik. Kuid akadeemilisest vaatenurgast tekivad McKenziel küsimused.

„Ma ei väida justkui ei suudaks te nii suurt hulka kauplusi üleval pidada, kuid väga keeruline seda teha nii suure suure hulga brändide all, kui nad kõik nii sarnast kaupa müüvad,“ rääkis ta.

Suurima Baltimaade erinevusena Lääne- ja eriti Põhja-Euroopaga toob professor välja erinevuse tööjõukuludes ehk madalad palga. „Seetõttu on ka teie üldised kulud jaekaubandusele madalad. Seega, vaatamata paljudele kaubamärkidele on kulud seal töötavatele inimestele väikesed ning seda saab endale lubada,“ rääkis McKenzie.