Kantar Emor: minister Kadri Simson tõlgendab uuringut vääralt. See pole tal esimene kord

 (141)
Kadri Simson
Kadri SimsonFoto: Madis Veltman

Eilses Eesti Päevalehes ilmunud intervjuus teatas minister Kadri Simson, et üle 30 protsendi praegustest autosõitjatest valiks tasuta sõidu korral bussi. Uuringufirma Kantar Emor kinnitab, et minister tõlgendab uuringut vääralt.

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson on Kantar Emori juhataja Karin Niinase sõnul korduvalt ja vääralt tõlgendanud Harjumaa ning Kohila ja Rapla valdade elanike liikumisviiside uuringut, väites, et üle 30 protsendi praegustest autosõitjatest valiks tasuta sõidu korral bussi.

Eilses Eesti Päevalehes ilmunud intervjuus teatas Simson vastusena ajakirjaniku küsimusele, kas inimestelt on päritud nende soovi kohta kasutada tasuta ühistransporti, et viimane liikuvusuuring tehti Harjumaal: „/…/ nendelt, kes praegu teevad oma sõidud autoga, küsiti, mis võiks panna neid autot bussi vastu vahetama. Üle 30% ütles, et tasuta sõit paneks bussi kasutama.“

Tänavu aprillis väitis minister Simson aga Õhtulehes ja ka maakondlikus ajakirjanduses ilmunud arvamuslugudes järgmist: „Uuringud näitavad, et inimeste seas, kes kasutavad maalt tööle jõudmiseks autot, on iga kolmas valmisolekus auto bussi vastu vahetada, juhul kui bussisõit oleks tasuta.“

Niinase kinnitusel tugineb minister oma väiteid esitades mullu detsembris ja tänavu jaanuaris läbi viidud Kantar Emori uuringule, mis käsitles Harjumaa – välja arvatud Tallinn - ning Kohila ja Rapla valdade elanike liikumisviise. Uuring on vabalt kättesaadav ka maanteeameti kodulehel.

Seotud lood:

„Kantar Emori küsitluses polnud ei Simsoni poolt meedias levitatud küsimust ega ka sellele ligilähedast tulemust,“ märkis Niinas. „Meie küsisime - "Kuivõrd järgmised tingimused paneks Teid vähendama auto kasutamist ning otsustama ühistranspordi kasuks?" Vastusevariant "Ühistranspordi soodsam hind" mõjutaks kindlasti 14 protsenti ja pigem mõjutaks 19 protsenti vastanuist. Ent oluliselt mõjusamateks osutusid sobivamad ühistranspordi liinid (44%), ühtne piletisüsteem (38%), kiirem ühistransport (37%) ja paremad „pargi ja reisi“ tingimused (34%).“

Väljavõte uuringust Uuringumaterjal

Niinase sõnul pole uuringus juttu ei tasuta bussisõidust ega ka auto bussi vastu vahetamisest, vaid auto kasutamise vähendamise võimalustest, seejuures näitavad tulemused, et ühistranspordi soodsamal hinnal on võrreldes teiste mõjuritega märksa tagasihoidlikum roll. „Kantar Emor on sõltumatu organisatsioon ja me mõistame teravalt hukka uuringutulemuste vääriti tõlgendamise poliitilistel või mis iganes muudel eesmärkidel,“ lisas Niinas.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare