Ärileht kirjutas täna, et Saaremaa Laevakompanii (SLK) juhatuse esimees Tõnis Rihvk kirjutas minister Urve Palole ja riigikogu majanduskomisjonile kirja, nõudes, et riik peaks käimasoleva praamihanke tingimused üle vaatama.

Rihvk soovib, et praamihanke tingimusi muudetaks või muidu ei pea SLK võimalikuks hankel osalemist. Arvatavasti ei leia hankel osalemiseks ühtegi laevaehitajat ka Tallinna Sadama tütarettevõte, millele pandi kohustus MKM-i hankel osaleda, et SLK-le konkurentsi pakkuda.

"Mandri ja saarte vahelise parvlaeva riigihange on tänasel kujul vee sogamine poliitiliste punktide nimel, aga kus kannatajaks on tulevikus saarlane ja hiidlane. Hanke vaidlustamine kohtus ja ebakindluse külvamine näitab dialoogi puudumist osapoolte vahel," märkis Karilaid meediale saadetud pöördumises.

Tänane partner Saaremaa Laevakompanii on Karilaiu sõnul olnud teenuse kvaliteedi arendamisel riigile hea partner.

"Hanke lähteülesanne ei tohi täna olla jõua pikaajalist partnerit välja suretada, vaid teenuse jätkuv arendus ja saarel elamise soodustamine. Jätkuvalt pole majandusministeerium suutnud ettevõttele läbi viia sõltumatut majandusauditit ega teha rehkendust tagamaks tasuta sõitu saarlastele ja hiidlastele," pahandas Karilaid.

Rihvk viitas lisaks muudele puudustele ka sellele, et hanke tingimused ei vasta seadusele ja heale rahvusvahelisele tavale. "Käesoleval juhul on aga hankedokumendiga kehtestatud tingimused, kus riigil on vaid õigused ja hilisemal hanke võitjal vaid kohustused."

Majandus-ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) ütles, et hankedokumendid on tänaseks välja võtnud viis ettevõtet. Hankel osalemise tähtaeg on 15. september kell 12.00.