30. septembri seisuga omas Berkshire 21,8 miljonit American Airlinesi aktsiat, mis olid tol ajal kokku väärt umbes 800 miljonit dollarit, selgus esmaspäeval avalikustatud informatsioonist. Samuti oli ettevõttel 6,33 miljnit Delta Air Linesi ja 4,53 miljonit United Continteal Holdingsi aktsiat. Lisaks ostis ettevõte juurde Southwest Airlinesi aktsiaid.

Lennukompaniide aktsiad tõusid 2014. aastal, kuid ei suutnud aktsiarallit elus hoida. Kardeti kallimat kütust ja kasvavaid tööjõukulusid. 2018. aastaks võib tööjõukulude kasv olla ajalugu, ütles Stifel Nicolaus & Co. analüütik Joe DeNardi.

Kuni esmaspäevase börsipäeva lõpuni tõusis tänavu Bloombergi USA lennukompaniide aktsiaindeks 1,8 protsenti, jäädes maha USA laiema aktsiaindeksi S&P 500 5,9 protsendisest edenemisest.

Buffett on juba mõnda aega panustanud USA majanduskasvu läbi transpordisektori. Berkshire’le kuulub BNSF raudtee, McLane’i maanteetranspordifirma ja autodiilerite võrgustik. Lisaks kuuluv neile NetJetsi luksuslennunduse üksus ja lennukitööstusele varuosade tootja Precision Castparts.

Varem on Buffett toonud näiteks lennukitööstuse suuri riske.
2001. aastal ütles miljardär, et ta lubas mitte investeerida lennukompaniide aktsiatesse, olles teinud vea panusega US Airways Groupi aktsiatesse.

„Kui ma nüüd tahan investeerida lennukompaniidesse, siis helistan hädaabinumbrile 800 ja ütlen – tere, minu nimi on Warren ja ma olen air-o-holic,“ viskas guru nalja. „Vahest kulub neil kümme minutit, vahel rohkem, et mind veenda..“

USA lennunduses on toimunud konsolideerumine terve rea liitumiste ja ühinemiste teel. Kui 2005. aastal oli USAs üheksa suurt lennukompaniid, siis 2013. aastaks jäi neid järgi neli. Paljud liitumised järgnesid pankrotikaitse all restruktureerimistele. 2001. aastast 2011. aastani kaotasid USA lennukompaniid kokku 53 miljardit dollarit. Seejärel muutusid nad kasumlikeks.