Margus Linnamäele kuuluva MM Grupi tütarfirma Bacterfield teeb lemmikloomatoidu alal revolutsiooni. Selle aasta sügisel paisatakse esialgu põhiliselt Euroopa turgudele uudne koerte kuivtoit Formula ProBiotic, kuhu on lisatud kasulik ja kauasäiliv probiootiline bakter. Rahvakeeli võib uut toodet nimetada koerte Actimeliks.

Bacterfield toodab ise koeratoidu, mitte ei tegele sellele vaid bakteri lisamisega. Toidud on mõeldud nii kutsikatele, täisealistele kui ka juba vanemasse ikka jõudnud koertele. Samuti tuuakse turule spetsiaalselt energiat andvad krõbuskid.

Ainuüksi Euroopa-sisest turumahtu hindab ettevõtmist juhtiva Bacterfield Ltd. juht Vygantas Kirejevas üle 26,5 miljardi krooni suuruseks.

Kirejevase sõnul on tegemist uudse ja revolutsioonilise tootega. “Meie poolt patenditud ja väljatöötatud tehnoloogia võimaldab pakkuda toodet kõigi kolme probiootilise bakteri aspektiga, mis muudab toidu efektiivseks ja tugevdab immuunsust,” rääkis Kirejevas.

Selle aasta sügisel paisatakse uudne koeratoit Soome, Taani, Belgia, Hollandi, Hispaania, Portugali, Venemaa, Iisraeli ja Kreeka turule. Nende riikidega on sõlmitud ka konkreetsed lepingud.

Eestis võib Formula ProBiotic tulla turule järgneva paari kuu jooksul. “Hoolimata sellest, et Eesti turg pole meile esmase tähtsusega, hakkame seda müüma siinsetes loomakliinikutes õige pea,” sõnas Kirejevas.

Tema sõnul on toote turustamise põhirõhk siiski suunatud suurriikidele.

Minnakse ka USA turule

Ettevõttel käivad praegu koeratoidu turustamise läbirääkimised üle terve Euroopa Liidu, Balkani maade ja Venemaa. “Meile on väga tähtis USA turul edu saavutamine,” lausus Kirejevas.

2009. aasta kevadel kavatsetakse jõudsalt tungida ka Itaalia, Saksamaa, Suurbritannia ja Rootsi turule. USA turg vallutatakse kõigi läbirääkimiste õnnestumise korral samuti 2009. aasta kevadel. “Loome kontakte ka Brasiilias, et paisata toode sealsele turule 2009. aasta jooksul,” rääkis Kirejevs.

Järgmise aasta sügiseks loodetakse vallutada peaaegu kõikide suurriikide turud.

Hind tuleb tavapärasest kõrgem

•• Peatselt Eestis ja mujal Euroopas turule tulevat probiootilist koeratoitu hakatakse müüma 4-, 7,5- ja 15-kilogrammistes kottides.

•• “Selle toidu hinnatase on veidi kõrgem, kui see on tavaliste, kauplustest saadavate kuivtoitude puhul,” tõdes Kirejevas. Tema sõnul saab kuivtoidukoti kätte sama hinnaga, nagu kõiki teisi kõrgema klassi krõbuskeid.

•• Kolm põhilist juhtprintsiipi, mida on vaja, et koeratoidus olev probiootiline bakter (Enterococcus faecium) oleks efektiivne: see peab olema elus ja efektiivsus peab olema nähtav.  

•• Hoolimata sellest, et tegu on organismile kasulike bakteritega, on probiootikumid kui tervisliku toitumise üks osa suurema tähelepanu alla sattunud alles hiljuti.