Metrojet loodi aastal 1993 ning toona oli selle nimi Kolavia. See vedas inimesi Kogalõmist, Surgutist ja Nižnevartovskist Moskvasse. Neil oli alguses kaks lennukit - Tupolev Tu-134 ja Tupolev Tu-154.

2009. aastal ostis ettevõte Airbus A320 ja A321 ning kaks aastat hiljem hakati Tupolevi lennukeid erru saatma. 2012. aasta maikuus muutus Kolavia nimi Metrojetiks ning kogu nende masinapark hakkas koosnema Airbusi lennukitest. Nende seas olid kaks Airbus A320 ning seitse A321. Lisaks ka Canadair Challanger 850. Nende lennukite keskmine vanus oli 14 aastat.

2013. aastal palkas lennufirma juhiks Sergei Mordvintsevi, kes oli enne töötanud Vene lennufirmas Kuban. Mees võttis Metrojeti eesmärgiks laieneda ning vähendada hilinemiste arvu. Metrojet on nimelt kurikuulus selle poolest, et liigagi tihti ei välju ega maandu nende lennukid õigeaegselt.

Täna on Metrojeti kodu Moskvas, Domodedovo lennujaamas. Suure osa lendude alg- või sihtriik on Egiptus.

Metrojetil ei ole eilne õnnetus esimene

2010. aastal tegi nende Tupolev Tu-154 ebaõnnestunud maandumise Madhhadi rahvusvahelisel lennuväljal Iraanis ning viga sai 40 inimest. Sama aasta aprillis tegi nende Airbus A320 hädamaandumise Domodedovo lennuväljal pärast õhkutõusu Moskvast (olles teel Egiptusesse). Jaanuaris 2011 läks üks Metrojeti Tupolev Tu-154 lennurajal põlema. Reisijad evakuleeriti, kuid kolm inimest suri ning 43 said vigastada.

Eile õnnetusse sattunud Airbus A321 on lennanud 18 aastat. Enne Metrojeti kätte sattumist oli see Türgi firma Onuri ning Liibanoni vedaja Middle East Airi käes.

RIA Novosti teatel ütles üks Sharm el-Sheikhi lennuväljal toimuvat teadev inimene, et lennukimeeskond oli mitmeid kordi viimase nädala jooksul võtnud ühendust lennukiremontijatega, et need Airbusi mootori üle vaataksid - see ei läinud nimelt korduvalt käima.

Metrojetiga on seotud turismifirma Brisco, mis korraldas ka saatusliku lennu number 9268. Ettevõtte kliendid olid peamiselt Peterburi ja seda ümbritsevate piirkondade inimesed.

Metrojeti ja Brisco peakontorid asuvad Moskvas samas ärihoones. Brisco asutaja Viskhan Tabulaev on ka Western Aviationi and Investment Company juht, mis omakorda omab osa Metrojetis. Mees nimega Khamit Bagan omab 44,4% Western Aviationi and Investment Company'st, 27,8% on Amirbek Gagaevi ja Buvaisar Khalidovi käes.

Seos Eestiga

Alates novembrist 2009. kuulub Eesti reisikorraldaja GoAdventure Vene-Türgi kapitalil põhinevasse rahvusvahelisse kontserni Tourism Holding & Consulting , mille üldkäive on üle 390 miljoni dollari aastas. Lisaks Eestis tegutsevale reisikorraldajale GoAdventure, reklaamifirmale Travel Media Group, keeleõppereiside kaubamärgile GoStudy ja siseturismi ettevõttele GoBaltics'ile kuuluvad kontserni veel mitmed Venemaa, Türgi, Ukraina, Egiptuse ja teiste riikide turismiettevõtted. Sealhulgas Brisco (endine Lagina Travel), Evelina Travel, On Travel, aga ka lennukompanii METROJET, Juveelimaja ning teised ettevõtted turismi- ja teenindussfäärist (Visy4u, BRPG).

Lisaks omab kontsern Tourism Holding & Consulting oma isiklikku 5 -tärni hotelliketti Euphoria (Euphoria Tekirova 5*, Euphoria Palm Beach 5* ja Euphoria Aegean Resort Spa 5*) ning kontsernile kuuluvad ka 2 Airbus 320 ja 4 Airbus 321 lennukit. Tourism Holding & Consulting tegutseb 9 riigis, teeb otselende 8 linnast ja annab tööd 1200 inimesele.