Kava eesmärk on võrrelda erinevaid liiklusviise üle Suure väina ja hinnata nende majanduslikke, sotsiaalseid, kultuurilisi ja keskkonnamõjusid ning välja selgitada sobivaim liiklusühendusviis koos rahastamisskeemiga, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

Kava keskendub praamiühenduse ja püsiühenduse võrdlusele. Võrreldavad variandid on: sild Virtsu ja Kuivastu vahel paralleelselt praamiteega, sild Virtsust Võikülla möödudes Viirelaidu pisut põhja poolt ning tunnel Virtsust Võikülla.

Keskkonnamõju strateegilise hindamise eesmärk on silla- või tunneliehituse elluviimisega kaasnevate keskkonnamõjude prognoosimine ja hindamine, alternatiivide kirjeldamine ja hindamine, positiivsete mõjude (hinnatavate alternatiivide eeliste) väljatoomine ning võimalike negatiivsete mõjude vältimise ja leevendamise meetmete kavandamine.

Vastavalt keskkonnamõju strateegiline hindamise programmile tuleb teha järgmised keskkonnaalased uuringud: merepõhja setete analüüs, maismaataimestiku, kahepaiksete ja roomajate, lindude, maismaaimetajate, merepõhjakoosluste, kalastiku, mereimetajate (hülged ja pringel), jääolude ning navigatsiooniuuringud, sotsiaal-majanduslik ja kultuuriline analüüs.

Kava ja ettepanek sobivaima liiklusühendusviisi kohta koos rahastamisskeemi kirjeldusega ja tasuvuse analüüsiga esitatakse kinnitamiseks valitsusele, kes peab tegema otsuse püsiühenduse rajamise või mitte rajamise kohta.

Kava lähteülesande ja Kava KSH programmiga on võimalik tutvuda maanteeameti kodulehel.