Saksamaa jaemüük kasvas aprillis 1,7 protsenti. Seda on oluliselt rohkem kui analüütikute oodatud protsendipunktiline kasv ning annab tunnistust, et ettevaatlikud sakslased on lõpuks oma rahakotirauad avanud, kirjutab USA populaarne investorite kanal CNBC.

Saksamaa tarbijad on optimistlikumad kui eales varem: vähemalt näitab seda GfK analüüsifirma statistika. Ettevõte alustas tulevikku suunatud (järgmise kuu sentimenti hindava) tarbijausalduse indeksi koostamisega 1990. aastatel. Usalduse indeks kerkis juunis 10,2 punktini maikuu 10,1 punktiga võrreldes.

Analüütikud hoiatavad, et tarbijausalduse ja tarbimise pidev kasv võivad pikemas perspektiivis mõjutada välistasakaalu, kuid tõdevad, et jooksevkonto ülejääk, mis praegu ulatub 7 protsendini Saksamaa SKTst, ei kao üleöö. „Ülejääk on kasvanud viimased 12 kuud vaatamata tarbijate soliidsele kulutuste kasvule. Omapoolse panuse on andnud odav euro, eriti võrreldes USA ja Suurbritanniaga,“ rääkis Pantheon Macroeconomicsi peaanalüütik Claus Vistesen.

Jaemüüginäitajad on üks osa Euroopa suurima majanduse Saksamaa suhtes levivast optimismilainest. Nimelt kergitas Saksamaa ka selle aasta majanduskasvu ootusi. Samas on täiesti teine teema, kas optimistlikud sakslased naaberriikide kaupade ostuga ka teisi majandusi hakkavad turgutama.

Saksamaa maksusüsteem ja seadused on suures plaanis loodud eesmärgiga toodangut ning eksporti suurendada ning tarbimist piirata. See ongi viinud selleni, et eelarveülejäägiks prognoositakse sel aastal aastakümnete kõrgeimat taset- 7,9 protsenti SKTst. Maailmamajanduse ning Euroopa üldises plaanis on see erandlik ning seetõttu põhjustanud nii IMFi kui Maailmapanga poolt kõlanud arvamuse, et sakslased peaksid suurema kulutamise teele asuma ning ka teised, hädas Euroopa riigid sellega paremasse seisu tooma.

Teisalt on ka Saksamaa tiksuva demograafilise pommi otsas, sest elanikkond vananeb.
Deutsche Banki analüütikute nägemuse kohaselt peaks eelarve ülejääk edasi kasvama.