"HOPE on täiesti uus sõidujagamisplatvorm, mis on mõeldud pakkuma kliendile ja juhile mõistliku, stabiilse hinnaga teenust ning juhtidele konkurentsitult madalamaid vahendustasusid Tallinnas. Panustame läbipaistvale hinnapoliitikale, et ükski klient ja juht ei peaks muretsema, et sama sõit erineval kellaajal võib maksta oluliselt rohkem," seisab uue ettevõtte kirjelduses.

Ettevõtet juhivad Robin Ilvik, Agur Esula ja Olavi Jaam. Viimased kaks olid Taxify streikide korraldajad ja juhtide esindajad. Hope platvormiga on Jaama sõnul seotud nõustajana ka Saksa Takso. 2016. aastal lahkus Saksa Takso Taxify alt, et luua oma sõidujagamisäpp DRiVR. Plaan ei läinud läbi ning äpp pani aasta hiljem pillid kotti, põhjuseks toodi toona koostööpartneri Drivr DK pankrot.

Taxify juhtide esimene streik toimus jaanuari lõpus. Sellega nõudsid juhid uue dünaamilise hinnasüsteemi kaotamist, sest nende sissetulek olevat uue hinnapoliitikaga 30% langenud. Sellele järgnesid järgmised streigid, mida juhid ise kutsusid hommikukohviks. Juhtide eestkõneleja oli algusest peale Olavi Jaam.

Küsimusele, kas Taxify meedias mahategemine ja streikide korraldamine oli tema ja teiste Hope platvormi loojate jaoks lihtaslt turundusprojekt, vastas ta eitavalt. "Mind kutsuti Hope-ga liituma üleeile ning ettevõte mõte on teha ise seda, mida me Taxifylt nõudsime," ütles ta. "Mina olen seal projektijuht," lisas ta.

Samas tuleb tõdeda, et mehed on nahast välja pugenud, et Taxify kriitikat meedias hoida, saates pidevalt erinevaid teateid ning anonüümseid arvamuslugusid. Nende praegune retoorika on siiski, et uus ettevõte loodi, sest Taxify ei võtnud neid kuulda. "Uues ettevõttes on hinnad kliendi jaoks fikseeritud, seal puuduvad kordajad. reede ja laupäeva õhtul on hinnad siiski veidi kallimad. Samuti on juhtidel kõige soodsamad vahendustasud ehk 9,5% kassast ning boonussüsteeme pole," ütles Jaam.

Uus platvorm kuulub firmale Private Driver OÜ, mille juhatuse esimees on Robin Ilvik. Tema sõnul oli plaan platvormi loomiseks töös juba mõnda aega, kuid reaalselt hakati asja ajama kuu aega tagasi. Küsimusele, kas Taxify kritiseerimine olid vaid turunduskampaania, vastas ka tema eitavalt. "Ma olin ise algusest peale Taxify juht ning võin öelda, et ettevõttes oli kõik korras kuni dünaamilise hinnastamise tulekuni. Siis tekkiski meil plaan hakata oma platvormi ehitama," ütles ta. "Meie äpp tuleb välja maikuu keskel, planeeritud esialgu 13.-15. maiks."