Tegelikult on viimasel kahel aastal varasemast kasvust jäänud järele vaid riismed. Uute autode turule jõuavad üksnes jäägid, mis kasutatute ostmisest on üle jäänud. Möödunud viie aasta jooksul Eesti sõiduautomüügi kasvunumbrid ? 44%, 20%, 14%, 6% ja 4% ? näitavad järjekindlat liikumist suunas, kus kasvu enam ei olegi. Seda kõike vaatamata uute atraktiivsete mudelite turuletulekule ning suurematele ja väiksematele sooduskampaaniatele, mis pidevalt aset leiavad.

Kasv pole kusagile kadunud, küll on aga nihkunud selle fookus. Kui 2001. aastal flirtisid automüüjad rohkem ideega, et peatselt ületab uute autode esmaregistreerimiste arv kasutatute oma, siis 2002. aastaks eesmärk saavutati. Eelmisel aastal oli autode esmaregistreerimiste arv peaaegu kaks korda suurem võrreldes 2001. aastaga, märgatavalt on aga vähenenud uute autode osa.

Möödunud aastal moodustasid uued autod esmaregistreerimistest ARK-i andmetel vaid ligi kolmandiku, aasta sees vajus nende osa mõnel kuul aga lausa veerandini ? üle-eelmisel aastal võimust võtnud kasutatud autode buum on jätkunud. Ei kasva ainult nende registreerimise maht, vaid nad on tugevasti haaranud endale ka uute autode käes olnud osa.

Kõige taga autotootjad ise

Kasutatud sõidukite populaarsuse kasvule on kaasa aidanud kaudselt ka autotootjad ise. Hinnasiltidele kirjutatud 30 000 ? 40 000 krooni suurem arv on hinna tõstnud hoopis teise suuruskategooriasse. Nii ei piisa

varasematel aastatel auto-müügis domineerinud populaarse väike-keskauto ostmisel enam 150 000 ? 200 000 kroonist, vaja läheb rohkem.

Seetõttu on mõistetav, et ostja tähelepanu on rohkem liikunud väiksematele autodele, mis on vaata et sama mahukad kui mõne aasta vanused väike-kesk-autod. Väikeautode osa tõusis 2002. aasta 12,5 protsendilt eelmisel aastal 19 protsendile, kindlasti jätkub tõus ka edaspidi.

Automüüjate elu teeb raskemaks üha suurem huvi väiksemate ja kasutatud autode vastu. Tulu on madalam.

Mahunumbrid võivad olla suuremad, kasumis need aga ei kajastu. Veidi aitavad automüüjate kasumiaruandeid siluda kallimad maasturid (osatähtsus 13,6%) ning suuremad mahtuniversaalid (15%), mille osatähtsus on samuti tõusuteel.

Pidu šampusega

Ümberjagamisi uute autode müüjate osas võib aset leida just odavamate uudismudelite abil. Samas on iga uue mudeli abil võimalik saavutatav turuosa aina väiksem. Sellest annab aimu populaarsete mudelite turuosa vähenemine. Igal juhul tuleb tähelepanu tõmbamiseks peale atraktiivsete autode pakkumise üha enam reklaami teha, samuti muutub tungivaks tarvidus muuta järelteenused kasutaja jaoks mugavamaks ning hoida juba leitud ostjad enda juures. Nende ülesannetega õnnestujad võivad ka järgnevate aastate tulemusi šampanjaga tähistada.