Märk ilmub Eesti Lihatöötlejate Assotsiatsiooni kuuluvate ettevõtete toodetele nädala jooksul.

Valga Lihatööstuse juhataja Elmut Paavel selgitas reedel ajakirjanikele, et sellist märki hakkavad kandma Eesti Lihatöötlejate Assotsiatsiooni (ELA) kuuluvate ettevõtete kvaliteettooted. Igasugusele III klassi maksavorstile seda märki siiski ei panda, märkis Paavel.

AS Rey direktor Valentin Kütt ütles, et võrreldes põllumajandus-kaubanduskoja poolt välja antavate “Tunnustatud eesti maitse” märkidega on “Ausa kauba” märgil isegi karmimad nõuded.

Oskari Lihatööstuse juhatuse liige Aldo Parik selgitas, et nagunii ei kasuta lihaliidust lahku löönud ja ELAsse kuuluvad kuus ettevõtet oma toodetes kondilihamassi, märk töötati välja selle rõhutamiseks. Parik nentis, et selle märgi väljatöötamine on ka ELA liikmete katse kasutada kollektiivset turundust.

Nõo Lihatööstuse juhataja Toomas Kruustüki sõnul on ELA seisukohal, et toote etiketil tuleb selgelt väljendada toote koostis, seda ELA ka taotleb. Tarbijaid ei tohi märgistusega petta, märkis Kruustük. Parik lisas, et kõik, mis tootes sisaldub, peab olema kirjas ka pakendil, praegu see Eesti lihatoodete puhul alati nii pole.

Nii Parik kui Kruustük rõhutasid, et ELAsse kuuluvad firmad püüavad maksimaalselt kasutada eestimaist toorainet.

ELAsse kuuluvad aprilli alguses lihaliidust lahkulöönud AS Nõo Lihatööstus, Otepää Lihatööstus Edgar, AS Rey, AS Valga Lihatööstus, AS Oskar Lihatööstus ja OÜ Linnamäe Peekon.