Selveri pressiesindaja Erkki Erilaiu sõnul ei ole ostjad küsimustega liha päritolu kohta teenindajate poole pöödunud. “Samuti ei näita käive mingisugust langustrendi. Uudistes on antud teemal väga palju räägitud ja arvan, et inimesed on teemast teadlikud ning kindlad, et kauplused ei müü nakkusega kokkupuutunud liha,” lisas Erilaid. 

Kodumaise toodangu müügid tulevikus aga sõltuvad Erilaiu sõnul otseselt sellest, kas meetmed, mida katku leviku tõkestamisel rakendatakse on piisavad ja seda on väga raske prognoosida.

Ka Rimi kommunikatsioonijuhi Katrin Batsi sõnul nad sealiha müügis hetkel mingit muutust ei näe ning samuti pole olulisi muutusi toimunud ka sealiha hindades.

„Reeglina hakkavad hankijad suuremate kõrvalekallete puhul aegsasti jaekette hoiatama, ent hetkel meieni nendelt veel signaale pole jõudnud. Loomulikult ei saa välistada, et ühel või teisel moel võib kodusigade haigestumine hakata nii müüke kui ka hindu mõjutama,” lisas Bats. „Samas on meie teada suured tööstused selleks ohuks hästi ettevalmistunud ning riske ei võeta.”
 
Eestlased on Batsi sõnul alati eelistanud kodumaist lihakraami ning liha päritolu kohta uuritakse pigem just seetõttu, et ikka kodumaist valida. „Mõni üksik küsimus liha päritolu kohta seakatku ohust tingituna on tulnud, ent kauplustest saadud tagasiside kohaselt kliendid selle vastu siiski huvi ei tunne,” märkis Bats.

„Siinkohal tuleb kiita head teavitustööd Eesti meedias, sest suur osa kliente on kursis, et ekspertide hinnangul ei kujuta seakatk inimesele mingit ohtu,” lisas ta.

Seda sealiha müüginumbrites märgatavaid muudatusi ei ole kinnitas ka Maxima.