Laugus möönis, et Eesti viimaste aastate alkoholipoliitika on põhjanaabrite soomlaste ostukohtade valikule mõju avaldanud. „Aktsiisikaubad olid tihti üheks oluliseks põhjuseks, miks Eestisse ostureisile tuldi. Täna see enam nii pole ja see kindlasti ka põhjus, miks soomlased Eestisse vähem reisivad,“ lauasus ta. Mõju tavakaubandusele on lauguse sõnul kokku raske hinnata, kuid kindlasti on see oluline. Kui siia juurde liita veel kaotused teenuste, toitlustuse ja majutuse valdkonnas, siis mõju laekumata maksude ja tegemata käivete vaates on tema sõnul märkimisväärne.

Soome ajaleht Ilta-Sanomat kirjutas sel nädalal lugejaküsitlusele tuginendes, et soomlased on Eesti suhtes väga kriitilised ning tänapäeva Eesti on nende jaoks hinna poolest kallis maa, kus elab kõrk rahvas. Soome keelt siin ei taha enam keegi osata ning teenindus on üleolev ning eemaletõukav.

Lauguse sõnul tasub Ilta-Sanomate uuringus välja toodud kriitikat tõsiselt võtta. „Maalimas on täna väga palju sihtkohti, kes turistide tähelepanu pärast konkureerivad. Kui me igapäevaselt oma teenuste kvaliteedi ja kuvandiga piisavalt ei tegele, siis võime oma positsiooni kiiresti kaotada,“ lausus ta.

Kaubamajal on oma klientidega Lauguse sõnul vastastikku lugupidavad suhted ning nende kliendid nii kodu- kui välismaalt oskavad hinnata pakutavate toodete ja teeninduskvaliteeti.

Kaubamajas püütakse lähinaabritele pakkuda ka teenindust nende omas keeles. „Kõigis meie müügimaailmades on tööl konsultante, kes lisaks inglise keelele suudavad suhelda ka vene ja soome keeles,“ rääkis ta.

Ka turistidele pakutavate sooduskupongide kasutus on Lauguse sõnul sel aastal pigem hoogustunud, mis loob eeldused ka headele müükidele jõulude ja aastavahetuse perioodil. „Töötame igapäevaselt edasi, mõeldes kuidas veelgi parandada klientide ja ka turistide ostuelamusi,“ ütles Laugus.

Sokoteli tegevjuht Klaus Erik Ek kinnitas, et Soome hotelliketi tütarfirmana on nad teadlikud soomlaste ootustest ning töötavad kogu aeg oma teeninduse parendamise nimel. „Kliendi tagasiside põhjal on näha, et alkoholiaktsiisi tõus pole ka meie soomlastest klientidele märkamatuks jäänud ja see on väljendunud ka meie alkoholimüügi numbrites,“ tunnistas ta.
Kuigi aasta algul oli näha soomlaste osakaalu langemist külastajate hulgas, siis suve perioodil ööbis Sokotelis aga isegi rohkem soome turiste kui 2017. aasta suvel. „Ilmselt on see trend põhjustatud ka sellest, et Sokos Hotels on soomlasele väga tuntud ja kodune kaubamärk,“ lausus ta.