Maxima kommertsdirektori Kristina Mustoneni sõnul suureneb jaaniajal kauplustes külastajate arv võrreldes tavaperioodiga umbes 17%. Ostukorvi müügitükid suurenevad umbes 20% ulatuses. "Jaaniaja ostukorvis annavad üha enam tooni tervislikud ja värsked tooted. Nii leiab rahva ostukorvist grillitoodete kõrval näiteks arbuusi, banaani, lühikesi kurke, mureleid. Jaaniajal ostetakse ka heledat õlut ja statistika näitab, et enim läheb kaubaks 5,2 protsendine pindine purgiõlu," ütles ta.

Alkoholi müüginumbritele on Mustoneni sõnul raske konkreetset prognoosi anda, kuid üldjoontes ennustab Maxima eelmise aastaga võrreldes müügimahu langust. "See sõltub eraldi veel tootekategooriast, kange alkoholi müügimaht langeb suure tõenäosusega rohkem kui lahja alkoholi oma. Mõjutajateks on siin nii naaberriigist alkoholi varumine kui ka käesoleva aasta juunikuust kehtima hakanud reklaamiseadusest tingitud piirangute rakendumine kauplejale, kes ei tohi alkoholi hinnakommunikatsiooni klientidele suunata," tõdes ta.

Coopi kommunikatsioonijuhi Martin Miido sõnul on varasemate aastate kogemus näidanud, et jaaninädalal kasvab mõnevõrra ostude arv, kuid eelkõige kasvab ostukorvi suurus samuti umbes 20 protsenti. "Samuti ostetakse sel nädalal tavapärasest rohkem alkohoolseid jooke, aga usume, et eelnevate aastatega võrreldes alkoholi müük Eestis siiski väheneb, kuna märgatav osa alkoholist ostetakse selle asemel Lätist, seda just eriti jaanipäeva eel," lisas ta.

Lõuna- ja Põhja-Eesti kaupluste vahel Miido suurt erinevust toidukaupade müügitulemustes ei oota, küll aga kasvab jaaninädalal ja suvisel puhkuste perioodil üldiselt väikeste maapoodide külastatavus, kuna inimesed sõidavad rohkem Eestis ringi veedavad tavapärasest rohkem aega linnast väljas. "Jaaninädalaks on toidukaupade tellimuste maht üle Eesti kasvanud ca kolmandiku võrra. Alkohoolsete jookide müügimahud vähenevad hooajast sõltumata üle Eesti pidevalt," ütles ta.