Swedbanki kaubanduse sektori juht Maris Peda märkis, et kui möödunud aasta uuringu kohaselt esmatarbekaupade müüjaid e-kaubanduse võimalused veel väga ei paelunud, siis üsna lühikese ajaga on toimunud plaanides pööre.

„Samas jäävad e-poodide prognoositavad käibed võrreldes tavapoodide käivetega veel üsna väikesteks – oodatakse, et e-kaubanduse käive moodustab 2015. aastal jaekaupmeeste kogukäibest keskmiselt 2,1 protsenti,“ ütles Maris Peda.

Uuringu kohasel kavandab 77% ettevõtetest lähema aasta jooksul olulisi investeeringuid. Maris Peda sõnul investeerivad esmatarbekaupade müüjad rohkem füüsilistesse poodidesse - kaupluste sisustusse ja interjööri, samas kui spetsiaalkaupade müüjad investeerivad eelkõige e-kaubanduse arendamisse. 38% ettevõtetest kavatseb tänavu investeerida enam kui möödunud aastal.

Küsitlus näitab, et jaemüüjate kindlustunne on jätkuvalt kõrge. Käibe langust prognoosib vaid 1% vastanutest ning keskmiselt plaanitakse käivet kasvatada 6% eelmise aastaga võrreldes. Käibekasvu plaanib 74% spetsiaalkaupade müüjaist ja 68% esmatarbekaupade müüjaist. „Ilmselt põhjustatuna sektori tööjõukulude tõusust ja kasumlikkuse langusest paaril viimsel aastal, on jaekaubandusettevõtete fookuses sel aastal eelkõige kasumi kasv,“ lisas Peda.

46% küsitletud jaemüüjatest omab kauplust kaubanduskeskuses. „Olulisim kriteerium keskuse valikul on asukoht, sealhulgas ka kaupluse asukoht keskuse sees,“ märkis Peda ning tõi välja fakti, et esmatarbekaupade müüjad teevad keskmiselt ühe ruutmeetri kaubanduspinna kohta kaks korda enam käivet kui spetsiaalkaupade müüjad. Keskmiselt müüsid küsitletud kaupmehed 2014. aastal ühe kaubanduspinna ruutmeetri kohta kuus tooteid 220 euro eest.