Järgmise aasta alguses jõustuva uue liiklusseaduse kohaselt peatub mootorsõiduki juhtimisõigus automaatselt siis, kui aegub sõidukijuhi tervisetõend. Kui ilma kehtiva tervisetõendita sõidukijuht põhjustab liiklusõnnetuse, hüvitab kindlustusselts küll kannatanule tekitatud kahju, kuid võib vastavalt seadusele esitada süüdlasele tagasinõude ehk regressi. Üldjuhul koosneb tagasinõue kohustusliku liikluskindlustuse raames väljamakstud hüvitisest ning kahju käsitlemise kuludest, teatas liikluskindlustuse fond.

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) kahjuennetuse valdkonna juhi Erik Ernitsa sõnul käsitlevad kindlustusseltsid iga taolist liiklusõnnetust eraldi, arvestavad peatunud juhtimisõiguse korral konkreetse juhtumi asjaoludega ning võivad teatud juhtudel ka tagasinõude õigusest loobuda. "

Samas on regulaarse tervisekontrolli eesmärgiks tagada, et rooli istuksid ainult need, kelle tervislik seisund sõidukijuhtimist võimaldab," selgitas Ernits. "Seadusandja on pidanud tervisenõuete täitmist liiklusohutuse tagamisel niivõrd oluliseks, et tervisetõendi aegumisel kasutatakse erakorralist meedet - juhtimisõiguse automaatset peatumist. Seetõttu ei saa lugeda mõistlikuks, et kindlustusandja peab sama riski tingimusteta aktsepteerima. Igal juhul on nii liiklusohutuse kui kõigi osapoolte seisukohalt kõige parem, kui tervisekontroll läbitakse õigeaegselt ning juhtimisõiguse peatumiseni ei jõuta."

30 päeva enne järgmise tervisekontrolli läbimise tähtaega saadab Maanteeamet sõidukijuhi soovi korral mobiiltelefoni numbrile või e-posti aadressile teate selle kohta, et juhtimisõigus peatub tervisetõendi aegumise kuupäeval.

Lisaks peatunud juhtimisõigusele võib kindlustusandja esitada liikluskindlustuse seaduse kohaselt tagasinõude ka siis, kui sõidukil puudus kehtiv liikluskindlustus, juht oli alkoholi- või narkojoobes, juht lahkus liiklusõnnetuse toimumiskohalt või liiklusõnnetusest ei teatatud ettenähtud aja jooksul kindlustusseltsile.

LKFi kahjuennetuse juht tuletas meelde, et uuest aastast peab ka mopeedi juhtimiseks olema juhiluba ning vormistatud kohustuslik liikluskindlustus. "Enne järgmise aasta algust kasutuselevõetud mopeedide registreerimisel ja kindlustamisel kehtib küll üleminekuaeg kuni 1. jaanuarini 2012, kuid mopeedijuhtidel on kasulikum need asjad kohe korda ajada," lausus Ernits. "Kui ilma kehtiva kindlustuseta mopeediga põhjustatakse liiklusõnnetus, siis tuleb tekitatud liikluskahju hüvitada mopeedijuhil endal."

Erandina ei nõuta mopeediga sõitmisel juhiluba isikult, kes on sündinud enne 1993. aasta 1. jaanuari. Kuni 2013. aasta 1. jaanuarini ei nõuta mopeedi juhtimisõigust neilt, kes on järgmise aasta alguses 16-17-aastased.