Tarumi sõnul on üldistades Tallinna “mägede” keldripoodide hääbumise taga kaks põhjust, vahendab kinnisvarafirma oma teates.

"Esiteks moraalne ja füüsiline vananemine, sest klassikalise keldripoe kontseptsioon ja üldilme on sisuliselt kadunud maailma mälestusmärgid," selgitas ta.

“Teiseks jääb üksiküritaja paratamatult ülitihedale ja professionaalsele toidukaupluste turu konkurentsile alla. Sõltumatu kaupluse majandamisel ei ole võimalik saavutada efektiivsust, mille saavutavad kümneid kauplusi opereerivad ketid,” lisas Tarum.T

Tarumi hinnangul on ka pühapäevane või ka laiem alkoholi müügikeeld katalüsaator, mis sunnib keldripoed nüüd ümberorienteeruma.

„Paljudes riikides on lähipoodide kontseptsioon väga elujõuline, sest inimene ei soovi minna piima-leiva ostmiseks suurde kaubanduskekusesse seiklema. Kui hinnaga suurele ketile vastu ei saa, siis tuleb midagi muud paremini teha – näiteks müüa teistsugust kaupa, teenindust või atmosfääri,” ütles Tarum.

Teine võimalus oleks liikuda toidukaupade tiheda konkurentsiga sektorist mõnesse muusse kaubanduse niššivaldkonda.