"Eesti peaks õigusloomes leidma lahenduse nn Uber-i ja tänaste taksojuhtide vahelisele pingele seeläbi, et leevendada asjatuid piiranguid taksonduses tervikuna, reguleerida veondusturgu kaasaegsemalt ja vähendada sel alal ka oluliselt bürokraatiat," leidis Vaher.

Jagamismajanduse toomine seadustesse on tema hinnangul igati mõistlik, sest see suurendab märgatavalt tavaliste inimeste võimalust teenida täiendavat seaduslikku tulu ja muudab veondusturu märksa paindlikumaks.

"Vajaduse uue regulatsiooni järele tingib see, et sõidujagamine juba selgelt toimub ja vajab selgemaid reegleid võrreldes tänasega. Praktika on näidanud, et uus tehnoloogia võimaldab efektiivsemalt lahendada mitmeid küsimusi, mida seni on taksonduse puhul üritatud lahendada avaliku võimu suurema sekkumisega ettevõtlusesse," ütles Vaher.

"Nutiseadmete abil on võimalik sõiduteekond ja pikkus fikseerida pareminigi kui taksomeetriga, sõitjatelt tagasiside kogumise lihtsus piirab tarvidust kohmaka reguleerimise järele küsimuses, kes üldse on pädev teenust osutama," lisas ta.

Vaheri sõnul on vajalik üldine lähenemine taksoteenuste regulatsiooni leevendamiseks, mis tuleneb uute elektrooniliste lahenduste kasutuselevõtust.

"See peaks olema nn Uberi-regulatsiooni selge osa, sest vastasel juhul võidakse luua põhjendamatu ebavõrdne olukord, kus taksoteenuse osutajatele kehtivad selged nõuded, kaasa arvatud näiteks 1. aprillist kehtima hakkav nn uus teenindajakaart, kuid tasu eest osutatava sõidujagamisteenuse suhtes nõuded on märksa leebemad," selgitas ta.

Teenuse kvaliteeti saab Vaheri hinnangul tagada läbi tõhusama järelevalve ja suureneva konkurentsi, mis laiendab klientide valikuvõimalust ja muudab teenuse osutamise lihtsamaks.