Elektriautotootja Fisker pankrot on formaalselt seni välja kuulutamata, aga sisuliselt sellega tegu on, kirjutab Autoleht.ee. Võimalike uute omanikena mainitakse kõige tõenäolisemana Hiina varuosatootjat Wanxiangi, kes juba ostis üles Fiskerit akudega varustanud firma A123 ning andis sellele nime B456 Systems.

Huvitatud on ka Hongkongi miljardär Richard Li ning ka maailma tuntumaid autotööstusjuhte Robert Lutz, kelle firma VL Automotive on ette valmistanud Karma sisepõlemismootoriga teisendi Destino, mida käitab Chevrolet Corvette´i võimas mootor. Esialgu hoiavad veel varju paar Euroopas baseeruvat võimalikku investorit.

Ostjal tuleb firma esmajoones vabastada võlast, mis tal on USA energiaministeeriumi ees, selle suuruseks hinnatakse 171 miljonit dollarit. Praegu müüakse Karmasid alghinnast kuni poole odavamalt.

Portaal Forte.ee kirjutas aprillis, et Fisker lasi lahti 75 protsenti kogu ettevõtte töötajatest.

USA autotootja Fisker astus näitusekülastajate ette 2008. aastal, olles sel ajal plug-in elektriautode tõeline teerajaja. Oma autot Fisker Karma asus firma tootma Soomes Valmeti tehastes, ja neid on suudetud toota juba ligemale 2000, paraku tuli kaela üleilmne finantskriis. Kõige rohkem Karmasid, 140 tükki osteti mullu Hollandis. Tellijaid maailmas kokku 3000, ehk kolmandik neist jääbki vist pika ninaga.