Nimelt väidab Karilaid, et uute parvlaevade liinile toomine võib rahvale seni arvatust märksa kallimaks maksma minna, teatas Keskerakonna fraktsioon meediale.

„On teada, et neli uut parvlaeva peavad jõudma liinile alates 1. oktoobrist 2016, kuid avalikkuse ette on viimasel ajal jõudnud piisavalt informatsiooni, mis annab alust arvata, et kõiki lubatud parvlaevu õigeks ajaks valmis ei saada. Nimetatud riski on meedias kinnitanud ka TS Laevad OÜ juht Kaido Padar," selgitas Karilaid oma positsiooni.

"Samas on minister seni kinnitanud, et kõik on graafikus. Vihjeid võimalikele hanketingimuste rikkumistele on teisigi. Antud parvlaevahanke läbiviimise suurimaks probleemiks maksumaksja seisukohast on asjaolu, et mingi hetk läheb sõlmitud hankelepingu elluviimine rohkem maksma, kui eelnevalt räägitud," lisas ta.

"On selgeid ilminguid, et täiendav kulu maksumaksjale tuleb nii parvlaeva teenuse osutamisest, samuti tulenevalt riigiabi ning riigihangete seaduse reeglite eiramisest. Eeltoodu viitab selgelt, et ministeerium on hanked ettevalmistanud ja läbi viinud ebaprofessionaalselt. Aga nagu ikka, ei kanna keegi taas vastutust,“ ütles Karilaid.

Karilaiu hinnangul on Eesti valitsus on juba saanud Estonian Air’i näitel väga negatiivse õppetunni ning oleks äärmiselt kahetsusväärne, kui me pole sellest endiselt midagi õppinud.

"Ärme loobi maksumaksjate raha tuulde. Meie mure on tõsine ning seda jagab kogu opositsioon – näitab seda ka asjaolu, et meie arupärimisele kirjutasid omalt poolt alla ka Artur Talvik Vabaerakonnast ning Martin Helme EKRE-st. Tegemist on tõsise küsimusega,“ leidis ta.