Esmaspäeval kauplust kontrollimas käinud Keeleinspektsiooni peainspektor Katrin Einblau kinnitas, et valdav osa New Yorkeri klienditeenindajatest ei oska sõnagi eesti keelt.

Kauplus põhjendab võõrkeelsete klienditeenindajate palkamist seetõttu, et kauplus avati enne, kui oli leitud Eestist müüjad.

"Kaupluse juhataja on probleemist teadlik ning üritab teha kõik selleks, et võimalikult ruttu leida poodi eesti keelt oskavad müüjad," ütles Einblau Eesti Päevaleht Online`ile.

Tänane SL Õhtuleht kirjutab, et poe 21 töötajast suudab kliendiga eesti keeles suhelda 7. Kui aga klient soovis eesti keelt mitte rääkivalt müüjalt infot saada, siis oskas müüja vaid küsida: Can you speak English or German?. Eesti keelt kõnelevat müüjat ta endale appi ei taibanud kutsuda.

"Seal võib lihtsalt olla see, et kui nad meil Riia keskuses avasid poe, siis tõid nad samamoodi teistest riikidest kogenud müüjaid, kes õpetasid kohapealseid müüjaid välja," sõnas Kristiine keskuse direktor Allan Remmelkoor Eesti Päevaleht Online`ile. Remmelkoor ei tahtnud uskuda, et poes müüjatega üldse eesti keelt rääkida ei saa.

Remmelkoore sõnul on kauplus "päris pirakas", paiknedes 1000 ruutmeetril ning tema teada peaks seal olema eesti poisse ja tüdrukuid, kelle käest peaks abi saama. Remmelkoore sõnul on tegemist kauplejatele kiire ajaga ning müüjaid ei pruugi igale poole jätkuda.

 "Kui seal aga tõesti eesti keelt rääkida ei saa, siis katsume kindlasti ka omalt poolt uurida," sõnas Remmelkoor.

New Yorkerit ähvardab keeleseaduse rikkumise eest 10 000 krooni suurune rahatrahv.