“Sularaha kättesaadavus on olnud maapiirkondade inimeste jaoks suur valupunkt, millele pakub Swedbanki ning kohalike omavalitsuste ja ettevõtjate koostöös valminud uus teenus teretulnud leevendust. Selline mitme osapoole koostöös tekkinud uus teenus on tunnustust väärt ja hea näide paindlikest lahendustest sularaha kättesaadavuse parandamisel,“ ütles Ardo Hansson.
Ta lisas, et Swedbanki uus teenus on näide panga kohanemisest olukorras, kus kliendid ei vaja enam enamiku pangateenuste tarbimiseks kohtumist panga esindajaga, küll aga vajavad võimalikult lihtsat ja püsivat ligipääsu sularahale.

„Mul on hea meel, et taolised juba ka mujal riikides läbiproovitud lahendused jõuavad ka Eesti inimesteni,“ märkis Hansson. „Loodan, et sularahateenuse pakkumine koostöös kaupmeestega leiab tulevikus veelgi laialdasemat kasutamist ning jõuab võimalikult paljude maapiirkondade elanikeni.“

Eelmise aasta septembris vastas Hansson riigikogus saadikute arupärimisele pangateenuste kättesaadavuse kohta Eestis, kus ta pakkus välja mujal riikides proovitud paindlikke lahendusi sularahateenuse pakkumisel maapiirkondades. Sealhulgas tõstis ta esile sularaha-tagasi-süsteem poodides: inimesed saaksid poodides maksta pangakaardiga toiduarve eest, aga lasta arvelt võtta rohkem raha maha ning saada see kätte sularahana poest. Selleks peaksid aga kommertspangad pakkuma võimalust, et kaupmees selle teenuse puhul ei pea maksma pangale protsenti väljavõetava sularaha eest. Kommertspankade võit oleks efektiivsem sularahavõrgustik, kaupmehed saaksid poodidesse suurema hulga kliente ning inimesed saaksid turvalise ja mugava võimaluse sularaha välja võtta.
Lisaks nimetas Hansson toona võimalike lahendustena riigipunkte, riigipoolset hanget teenuse pakkumiseks, nõudeid või veenvaid „häid tavasid“ pangakontorite sulgemisel eelkõige maapiirkondades, omavalitsuste ja pankade koostööd inimeste koolitamisel ning omavalitsuste ja pankade koostööd sularaha pakkumisel.