Eile toimus riigikogus majanduskomisjoni töörühma nõupidamine, kus kiirlaenureklaamide televisioonis ja raadios keelamise eelnõu kohta avaldasid arvamusi turuosalised, ringhäälingute liit, võlanõustaja ning majandusministeeriumi ametnikud eelnõu väljatöötajatena. Mitmetunniseks kirglikuks aruteluks kujunenud nõupidamine võttis aga täiesti uue pöörde, mistõttu ei pruugi keelueelnõu praeguse koosseisu ajal riigikokku jõudagi.

MKM-i siseturu osakonna juht Tea Danilov tõi esile, et muudatus keelaks küll kiirlaenureklaamid reklaamiseaduse mõistes, kuid lubaks edastada siiski sponsorteateid – lühikesi infoklippe näiteks raadiotes ilmateate eel või televisioonis filmide ajal logo näitamist. Sponsorteadete lubamine või keelamine hakkaks aga sõltuma peenjuriidikast – näiteks oleks lubatud kaubamärk „Arukas laen”, aga mitte sõnaühend „Odav laen”. Mis on nende vahe? Esimene neist on ministeeriumi hinnangul vastutustundlikkuse nõudega kooskõlas ja teine ei ole.

Keelu alla ei kuuluks ka liisingut, järelmaksu, kodulaenu või krediitkaarte pakkuvad reklaamid ning „SMS-raha uskumatute pakkumistega” võib terve interneti, väli- või trükimeedia üle ujutada. „Kui kiirlaenuandja võib end ikkagi sponsorina teles-raadios näidata, siis mida me siin üldse arutame? Võtta vastu regulatsiooni, mis ei lahenda tegelikku probleemi, on kõige rumalam asi,” leidis töörühma juht ja riigikogu liige Kristen Michal (RE).