Kinooperaator Apollo lubab järgmisel aastal Tallinnas valmivas uues Mustamäe Keskuses avada kuue saaliga kobarkino. Apollo Kino juhatuse esimehe Mauri Dorbeki sõnul tõuseb ettevõte uues Mustamäe Keskuses koberkino avamisega Tallinna suurimaks kinooperaatoriks.

„Kino avamine Mustamäel on osa meie plaanist tõusta kolme aasta jooksul Eesti kinoturu kindlaks liidriks,” lisas ta. Apollo opereerib ka Tallinnas Solarise keskuses asuvat kinokompleksi ning Pärnus on ettevõttel kolme saaliga kobarkino.

Sel nädalal teatas kinooperaator, et laieneb Lätti ning avab 2016. aastal Riiga ehitatavas kaubanduskeskuses Akropolis oma seni suurima, üheksa saaliga kobarkino.

Forum Cinemase juht Kristjan Kongo ütles, et Forum Cinemas peab pidevalt läbirääkimisi arendajatega, kes plaanivad avada Eesti eri paigus uusi meelelahutuskeskusi, milles võiks tegutseda ka kino.

Tema sõnul juba aastaid oodanud võimalust investeerida laienemisse ning kui seni takistas seda protsessi tugeva konkurendi puudumine, siis nüüd seda probleemi enam ei ole. „Seetõttu tervitame igati Apollo lisandumist turu tegiijate sekka.“

„Meie selja taga on Põhjamaade juhtiv kinogrupp Nordic Cinema Group, mistõttu oleme suutelised investeerima uute kinode avamisse. Samas ebamõistlikke investeeringuid me mahu nimel kindlasti teha ei plaani – analüüsime põhjalikult, kas uued projektid võimaldavad tulusat tegutsemist,“ rääkis ta.

Kino juhi sõnul on kino väga investeeringumahukas valdkond ja kinokülastaja on jätkuvalt hinnatundlik. See tähendab, et uute kinode avajad peavad olema 100% kindlad, et neil õnnestub saada kriitiline hulk publikut, kelle abil investeeringuid tagasi teenida.

“Vaadates tänast kinomaastikku Tallinnas tekib kahtlus, kas uute kinode avanedes see kõigil ikka õnnestub. Uued kinod on teinud palju kulutusi, seega hinda nad langetada ei saa. Publikuvähesus võib päädida mõne kino sulgemise ja hinnalanguse asemel hoopis piletihinna tõusuga,” nentis ta.

“Vaatajate püüdmise nimel tuleb kinodel hakata ilmselt mõtlema eristumise peale, sest pelgalt uste avamise peale publik naljalt oma harjumusi ei muuda. Kas eristutakse siis filmivalikuga, kinosisustusega, tehnilise lahendusega või kinodes pakutavate muude teenustega – seda näitavad lähiaastad,” lausus Kongo.