„Ühel nädalavahetusel panime püsti kodulehekülje, mille vahendusel viisime kokku kodukokad ja need, kes kodusest toidust huvitatud olid,“ rääkis Hannes Lents, Toitla üks asutajatest, kirjeldades Ärilehele idufirma tärkamist. Tellimusi tuli korraga palju ja igat laadi, alates kiiretest pitsatellimustest kuni laste sünnipäevatoitudeni. Liigagi palju, sest asutajad leidsid, et taoline ülilai, mis tahes soove teenindav lähenemine siiski ei toimi. Sellegipoolest avastas Toitla selle esimese etapi käigus, et „inimesed on valmis võhivõõralt toitu tellima ja selle eest tasuma. Oma esimeses versioonis me ei avalikustanud isegi mitte oma koka nimesid enne tellimuse kinnitamist ning see ei takistanud kümnetel inimestel toitu tellimast.“

Probleem seisnes Toitla jaoks just selles, kuidas oma tegevust koomale tõmmata ja fookus leida. Prooviti pakkuda võimalust tellida toite vaid oma piirkonna kokkadelt, erinevad mentorid soovitasid aga keskenduda taimetoidule või ainult pitsadele.

Catering-teenusega hakkas Toitla tegelema pärast seda, kui idufirma liikmed käisid mitmepäevasel koolitusel, mille toitlustus oli kehv. „Võtsime koolituse korraldajal nööbist kinni ja pakkusime, et teeme nende järgmise koolituse toitlustuse ise,“ meenutas Lents. Kahe nädala pärast tegeleski Toitla kolmepäevasel koolitusel 60 inimese toitlustamisega. Lents tunnistas Ärilehele, et nende toitlustuse hind oli kõrgem kui oli olnud eelmisel catering-teenusel, kuid ettevõtte jaoks oli sel hetkel olulisem oma võimeid tõestada. Õigete vahendite puudumine, tellimuse suur maht ja lühike ettevalmistamisaeg muutsid olukorra keeruliseks, kuid kokkuvõttes tuli meeskond Lentsi sõnul siiski hästi toime.

Nüüdseks on Toitla üritustel toitlustust pakkunud juba 90 korral. Õnnestunud on ka tegevuse optimeerimine: pärast klientide vajaduste analüüsimist võeti menüüst välja soojad toidud ning keskenduti soolastele ja magusatele suupistetele. „Selline lähenemine sobis hästi püstijala-üritustele,“ leidis Lents.

Toitla on ettevõte, mis vahendab tellijatele kodukokkade tehtud roogasid. Tellimusi võetakse vastu kodulehe kaudu, kuhu ürituse korraldaja sisestab ürituse tüübi ning osalejate arvu, mille järgi Toitla meeskond koostab kodukokkade valiku järgi sobiva menüü. Pärast tellimuse vormistamist „tulevad toidud õigeks ajaks kohale, pakendatud selliselt, et tellijal on vaid lauale tõstmise vaev.“

Sarnased iduettevõtted tegutsevad ka mujal maailmas: näiteks ZeroCater, Cater2me, Zetsy, CaterCow ja EatClub USAs ning CaterWings Euroopas, kuid enamus neist müüvad pigem kohalike restoranide toodangut ning keskenduvad kontorite toitlustamisele. Siiski, juhtivamate toitlustajate edu on märkimisväärne, näiteks ZeroCateri müüginumbrid jõudsid mullu augustis 100 miljoni dollarini.