Kui Kim Forrest külastab koertenäituseid, ei ole ta seal vaid oma koerte pärast, kirjutab Reuters. Ta on väärtpaberite portfellihaldur ja aktsiaanalüütik. Forrest, kes töötab Fort Pitt Capitalis, usub, et osalemine koertesõudel näitab võimalikult sarnaselt, kuidas elab USA keskklass.

„See on väga sarnane tarbimiseks vabade sissetulekute muutustega,“ ütles ta.

Kuid ega tema ole ainus, kes kasutab ebatavalisi majandusindikaatoreid. Paljud analüütikud ja investorid vaatavad ebatavalisi andmeid, lootes sel teel tabada majanduses toimuvaid trende enne, kui need tavapärasemate näitajate näol muutuvad nähtavateks.

„Paljud turustrateegid põrnitsevad USA keskpanga pressiteateid ja muud standardset informatsiooni,“ ütles New Yorgis asuva ConvergEx Groupi peaturustrateeg Nick Colas. „Kui ma tahan püsida konkurentsis, pean ma tegema midagi teisiti.“

Colas jälgib relvalubade saamiseks vajalike tasutauuringuid, toidutalonge ja Google’i otsingute sagedust. Teised analüüsivad pulmapakettide TV analüüse, liiklust kaubanduskeskuste juures või prügi hulka. Nende sõnul on ebatavalised indikaatorid iseäranis kasulikud ajal, kui tavaandmed annavad vastakaid sõnumeid.

Colas usub, et kui tehakse rohkem taustauuringuid relvalubade saamiseks, on see majandusele hea märk. Kuigi tulirelvade müüki mõjutab palju asjaolusid, näitab sadade dollarite kulutamine relvadele, et tarbimisvõimekusega on lood head.

Seattles tegutseva Smead Capital Managementi investeerimisjuht Bill Smead loeb Southwest Airlinesi telereklaamide sagedust, mis pakuvad saabuvaks pulmade hooajaks odavaid lennupileteid.

„Pulmadele järgnevad tavaliselt eluasemete ostud, laste sünd, autode ost,“ ütles ta. „See on USA majanduse vedur.“

Colase sõnul näitab toidutalongide kasutus lähedaselt USA majanduse tugevust või nõrkust.