Kõige tuhmimad? Ühiskonda panustavaid firmasid eelistab Eestis vaid veerand tarbijaist

 (19)
Eurod
EurodFoto: Bianca Mikovit

Vaid 27 protsenti eestimaalastest on valmis maksma kõrgemat hinda nende ettevõtete toodete ja teenuste eest, kes erinevate tegevuste kaudu ühiskonna arengusse panustavad, näitas rahvusvahelise uuringufirma Nielseni uuringu tulemus.

Kogu Euroopa vastav näitaja on 36 protsenti. Eesti paikneb tabeli kõige viimasel kohal ning samalt tasemelt leiab veel näiteks Belgia 28, Venemaa 29, Soome ja Hollandi 31, Suurbritannia 32 ning Norra ja Taani 37 protsendiga.

Uuring viidi läbi 58 riigis ja tabeli eesotsas domineerivad selgelt arengumaad – India (75%), Filipiinide (71%), Tai (68%) ja Indoneesia (66%), kelle elanikud on kõige altimad sotsiaalselt vastutustundlike ettevõtete toodete ja teenuste eest rohkem maksma. Eesti vastav näitaja erineb Inda omast seega kolm korda.

Nielseni enda eksperdid põhjendavad seda arengumaade inimeste väga kõrgete ootustega ettevõtetele, kes peaksid ühiskonna arengusse investeerima. Samal ajal valitseb Euroopas tarbijate seas üldine skeptilisus ettevõtete positiivse ühiskondliku mõju osas.

Nielseni vastutustundliku ettevõtluse valdkonna asepresidendi Nic Covey sõnul peab tänane tarbija ettevõtete ühiskondlikku mõju igal juhul väga oluliseks teemaks, küsimus on eelkõige selles, millise sotsiaalselt vastutustundliku tegevusega ja kuidas neile enda firma positiivset tahet näidata.

Eesti vastutustundliku ettevõtluse foorumi tegevjuht Marko Siller näeb tulemuste taga muuhulgas ka ettevõtete endi tegematajätmist.

"Uuring näitas ka seda, et suur osa inimestest ei tea, milline on erinevate ettevõtete ühiskondlik panus ning ei oska seda ka oma ostuotsustes seetõttu aluseks võtta," ütles Siller.

"Ettevõtted ise saavad siin palju ära teha, kui võtavad ühiskondliku vastutuse ja jätkusuutlikkuse küsimusi täie tõsidusega, sh oma turundus- ja kommunikatsioonistrateegia osana. Meil on palju ühiskonda positiivselt panustavaid ettevõtteid, kellest kõik ei oska paraku seda enda kasuks tööle panna."

"Euroopas, kus tarbijate skeptilisus ärisektori vastutustundliku tegevuse osas suur on, peaksid firmad oma ühiskonna toetuseks suunatud programmid väga selgelt ettevõtte põhitegevuse, eesmärkide ja visiooniga siduma. Alati ei peagi korraldama heategevuslikke kampaaniaid – ka vastutustundlik igapäevategevus ja jätkusuutlik innovatsioon aitavad tarbijate tähelepanu köita," soovitas Covey.

Kokku 58 riigis Nielseni poolt läbi viidud internetipõhises uuringus osales kokku 29 000 inimest, Eestist oli vastajaid poolsada.

Vaata tabelit SIIT.

EE konverents
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare