Keelu eesmärgiks on suurendada rehvide taaskasutamist materjalina või energiaallikana ja rakendada "tootja

vastutuse" põhimõtet, teatas keskkonnaministeeriumi pressiesindaja.

"Tootja vastutus" tähendab, et teatud toodete valmistajad-turustajad on kohustatud sellistest toodetest tekkinud

jäätmed kokku koguma ja nõuetekohaselt käitlema.

Vanarehvide taaskasutamiseks on mitmeid võimalusi: purustatud rehve saab kasutada näiteks asfaldisegudes ja uute rehvide ning muude kummitoodete valmistamisel, samuti on võimalik rehvidest pürolüüsi teel gaasi ja õli toota ning rehve põletada tsemendiahjudes.

Kasutatud rehvide kogumist ja taaskasutamist hakkab korraldama tootjavastutusorganisatsioon, milleks Eestis on MTÜ Rehviliit.

Praegu on Rehviliit ja Jäätmekäitlejate Liit leidmas ühist keelt, et suuremad piirkondlikud prügilad jätkaksid vanade rehvide vastuvõtmist mitte ladestamiseks, vaid ajutiseks vaheladustamiseks väljaspool prügilat, et

need hiljem ümber töödelda.

Rehvide valdajad peaksid endiselt kasutatud rehvid üle andma jäätmekäitlusega tegelevale ettevõttele, kes koostöös Rehviliiduga leiab võimalused vaheladustamiseks ja ümbertöötlemiseks.