„Suurte ehitusprojektide rahastamine toimub, nagu ehituski, mitme aasta vältel ning kui plaanitud summast jääb eelarvesse raha üle, saab riik seda mujal ära kasutada," kommenteeris majandus- ja taristuminister Kristen Michal.

Teedeehitusest vabanenud vahendid suunab riik AS Eesti Raudtee kontaktvõrgu rekonstrueerimisse, teatas ministeerium.

Tartu läänepoolse ümbersõidu ehitusmaksumus vähenes 119 200 euro võrra, Tallinna ringtee rekonstrueerimise esimese etapi ehitus odavnes 997 000 euro võrra ning Väo-Maardu teelõik 22 826 euro võrra.

Odavnemised tingis ettenägemata tööde planeeritust väiksem kasutamine ning ära jäävate tööde arvestuse muutus. Projektide kogumaksumused on vastavalt 31,8, 33,8 ja 32,6 miljonit eurot. Kõiki projekte toetab Euroopa Liit ühtekuuluvusfondist (finantsperioodist 2007-2013) - Tartu ümbersõitu 85%, Tallinna ringtee rekonstrueerimist 85% ja Väo-Maardu teelõiku 80% ulatuses.

Sel aastal plaanib maanteeamet jätkata erinevate teetaristuprojektide ehitusse ja remonti investeerimisega suurusjärgus 160 miljonit eurot. Läbilaskevõime ja liiklusohutuse suurendamisega eesmärgil jätkatakse näiteks suurematest objektidest ühtekuuluvusfondi toel Tallinna ringtee 2+2 ehitusega.

Lisaks toetab riik läbi ühtekuuluvusfondi suures osas ka kohaliku omavalitsuse projekte nagu Tallinna Haabersti liiklussõlme ja Reidi tee ehitust (sadamast Russalka ristmikuni) ligi 40 miljoni euroga ning ühistranspordi arendamist ligi 10 miljoni euroga, mille üheks mille üheks projektiks on trammiliini pikendamine lennujaamani.