Samuti taotles Stadler ka sõlmitud hankelepingu kehtetuse tuvastamist, teatas Tallinna Linnatranspordi AS. Vaidlustuskomisjoni otsuse võib kümne päeva jooksul vaidlustada halduskohtus, teatas advokaadibüroo LEXTAL.

Juba sõlmitud hankelepingu alusel on Tallinna Linnatranspordi teatel CAF juba asunud tramme tootma. Esimene uus tramm peaks Tallinna kohale jõudma 2014. aasta novembris. Samaks ajaks peaks olema tehtud ka trammiliini nr 4 infrastruktuuri ehk rööbaste remont, milleks Tallinna Linnatransport on korraldanud eraldi riigihanke.

Tallinna Linnatranspordi hinnangul ei sobinud Stadleri pakutavad trammid riigihanke tingimustega uste arvu, sobimatu aku, reisijateruumis puuduva kliimaseadme ja piisavalt läbiproovimata energiasalvestusseadme tõttu.

Stadler kinnitas vaidluses, et ettevõtte pakutavad trammid on vastavad ja hankija eksib. Selle vaidluse lahendas lõplikult riigikohtu märtsi algul tehtud otsus asja mitte menetleda, mis jättis õiguse Tallinna Linnatranspordile.

Uues vaidluses on tõstetud küsimus, kas Stadleril, mis esitas hankel mittevastavaks tunnistatud pakkumuse, on õigus vaidlustada hankemenetluse järgnevaid otsuseid.

Tallinna Linnatransport märgib, et riigihangete seaduse järgi ei osale edasises hankemenetluses pakkuja, kelle pakkumus on tagasi lükatud. Stadler leiab, et ta oleks vaatamata sellele pidanud saama edasises menetluses osaleda.

Eelmise aasta suvel väljakuulutatud hankega on kavas osta Tallinna 4. liinile uusi tramme, mille eeldatav maksumus on 44,25 miljonit eurot, Tallinna Linnatranspordi AS soovis saada vähemalt 15 uut trammi.

Ettevõte tunnistas hankel edukaks Hispaania ettevõtte CAF-i pakkumise ja leidis, et Stadleri pakkumine ei vastanud tingimustele. Stadleri teatel oli nende pakkumine 11 miljonit eurot odavam kui CAF-i oma.