Riigifirmale Tallinna Sadam kuuluv TS Laevad mitte ainult ei ostnud seniselt Väinamere parvlaevakuningalt Vjatšeslav Leedolt Regula-nimelise parvlaeva kunagisest ostuhinnast mitu korda kõrgema hinnaga ja isegi kõrgema hinnaga kui see, millega SLK kuus aastat tagasi Regulat laevamüügiportaalis pakkus. Nüüd rentis TS Laevad Leedo juulis asutatud riiulifirmadelt lühiajaliselt St. Ola ja Harilaiu ning Olav Miililt Hiiumaa, kusjuures Hiiumaa prahilepingu hind üheks aastaks on rahvusringhäälingu andmetel kopsakas kuus miljonit eurot.

Tehingu juurde käib jutt nende laevade sobivusest madala Väinamere ja selle sadamatega ning selgitus, et veovõimsus peab säilima senises mahus. Aga mis veovõimsusest me näiteks kolm tosinat autot mahutava Harilaiu puhul räägime? Kas jutt on parvlaevajärjekordade samas mahus jätkumisest?