Kosmeetikafirma tõstis turba aukohale
Ettevõtmist Turbliss, mis toodab turbast näo-, keha- ja juuksemaske, veab kolm hakkajat naisterahvast Sirli, Jane ja Margit. Vastus küsimusele, miks just turvas, on väga lihtne. Kuna Margiti perel on osalus ühes turbarabas ja nad olid kuulnud, et turbast tehakse ka kosmeetikat, tuligi mõte ise proovida.
Uuriti kättesaadavat kirjandust ja uurimistöid, mis selgitasid kosmeetilise turba omadusi. Sellest innustatuna hakati enda nahal katsetama puhta turba mõju. Tulemused olid positiivsed ja otsustati asjaga edasi minna. „Saime innustust, et sellist asja on vaja. Meil on Eestis selline ressurss ja seda üldse ei kasutata,” kirjeldab Jane Pappel ettevõtte algust.
Alustati väga keeruliste kombinatsioonidega. Alguses segati kokku kõik, mis vähegi võimalik, kuid järk-järgult hakati koostisosasid vähendama ja retsepte lihtsustama.
Kapriisne materjal
„Turvas võib olla väga kapriisne, kui üritada teda millegagi segada. Aega läks, aga lõpuks leidsime lõplikud retseptid,” räägib Turblissi tootejuht Sirli Mangus.
Filoloogi haridusega Sirli silmad säravad, kui ta räägib turba keemilistest omadustest. Tundub, et temas on keemik kaduma läinud. Loomulikult kasutatakse laborite, geoloogide ja päris keemikute abi, aga Sirli on algusest peale tahtnud võimalikult täpselt kõigega ise kursis olla.
Turbliss tegutseb praegu Tallinnas Loomeinkubaatoris, kus neil ei ole ainult kontor, vaid ka kogu tootmine. Paratamatult jääb mulje, et hoogsalt kasvavale firmale jäävad need ruumid varsti väikseks.
„Kui ekspordivõimalused peaksid lahti minema, siis lihtsalt inimesed ei mahuks siia liini äärde ära,” ütleb Jane, kui vaatab ruumi, mis on vaevu keskmise magamistoa mõõtu.
Ettevõte on tegutsenud liiga lühikest aega, et teha täpset statistikat, kuid nende müük on kuust kuusse suurenenud. Möödunud kuul läks välja ümardatult tuhat toodet. Seni on saadud hakkama kolmekesi, aga nüüd mõeldakse ka abijõudude palkamisele.
Turbliss on ainult üks näide aina suurenevast kodumaise kosmeetika turust. Näiteks Solarise keskuses tegutseb kauplus, kus on müügil juba üle 30 kodumaise kosmeetikafirma toodangut. „Oma nišš tuleb leida. Kui keegi teeb midagi lahedat, siis ei ole mingit mõtet seda niisama kopeerida,” soovitab Turbliss.