Edetabelisse kuulub 50 end juba äriliselt tõestanud ning 50 uuemat finantstehnoloogia ettevõtet, kelle uuenduslikel ärimudelitel on potentsiaali muuta kogu sektorit. TransferWise paigutus üldtabelis 46. kohale.

KPMG Baltics OÜ nõustamisteenuste juhi Hanno Lindpere sõnul on finantstehnoloogia üks kiiremini kasvavaid ja arenevaid sektoreid maailmas, mida tõestab ka ettevõtetesse tehtud investeeringute maht. „Investeeringud finantstehnoloogiasse on kasvanud viimase kolme aastaga kuus korda. Sektori eelmise aasta investeeringute kogumaht võib ulatuda 20 miljardi USA dollarini, mis on 66 protsenti rohkem kui 2014. aastal. Ainuüksi 100 nimekirja jõudnud ettevõtet on kaasanud kapitali üle 10 miljardi USA dollari,“ rääkis Lindpere.

„Uuring näitab ilmekalt, et uued tehnoloogiad levivad erakordselt kiiresti ning mitmed siiani olulised finantskeskused nagu London, New York ja Sydney on nüüd tuntud kui innovatiivsete finantstehnoloogia ettevõtete kasvulavad,“ lisas Lindpere.

Parimate ettevõtete rahvusvahelisse nimekirja kuulub 40 ettevõtet Põhja- või Lõuna-Ameerikast, 22 ettevõtet Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnast (sealhulgas 10 ettevõtet Austraaliast või Uus-Meremaalt), 20 ettevõtet Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika piirkonnast ning 18 ettevõtet Suurbritanniast.

Kindlustusteenused kerkivad esile

Tabelit juhivad Hiina ettevõtted: esikohal on Hiina esimene veebis baseeruv varakindlustusfirma ZhongAn ning neljandal kohal Qufenqi, väikelaenudel põhinev veebipood, kellest kumbagi ei olnud eelmises tabeliski. Esikümnes domineerivad Ameerika Ühendriikide ettevõtted: Oscar (2. kohal), Wealthfront (3. kohal) ja Avant (7. kohal).

Võrreldes eelmise aasta edetabeliga on mitmeid erinevusi: kui eelmise aasta nimekirjas ei olnud ühtegi kindlustusettevõtet, siis nüüd on nad hõivanud tabeli kaks kõrgeimat kohta ning 25 protsenti edetabelis esindatud ettevõtetest tegeleb nüüd maksete, valuuta ja tehingutega, mille populaarsus on eelmise aastaga võrreldes oluliselt kasvanud.

Edetabeli jaoks võrreldi ettevõtteid nelja näitaja lõikes, mis hindavad ettevõtte kogutud kapitali hulka, kapitali kaasamise võimekust, geograafilist ja sektori mitmekesisust ning tarbijate ja turu vastuvõtlikkust teenusele. Uute ettevõtete puhul hinnati lisaks ka tootevalikut ning teenuse ja ärimudeli innovatsiooni.