Kriisist tingituna on tootmisettevõtte jaoks ilmselt olulisemaks kui kunagi varem muutunud usaldusväärsed kliendid, kindlad tarnijad, vettpidavad kokkulepped, kirjutab Äripäev.

Näib, et valdavalt tagab töötlevas tööstuses jätkusuutlikkuse oskus arenguid võimalikult täpselt ette prognoosida. Põhimõttel - kui tahad rahu, valmistu sõjaks - tuleb tegutseda kõigil tootjail, kes ei soovi tööstusmaastikule ühepäevaliblikaks jääda.

ASi E-Profiil tegevjuht Toomas Jõgi tunnistas, et tähtajaks laekumata raha ning oht libafirmade otsa sattuda on praegu tõesti probleem.

"Tänapäeva ettevõtted on koostöös väga läbipõimunud, igaüks on just omal alal tugev," märkis Jõgi. "Kui ketti tekib nõrk lüli, siis kaasneb sellega probleem kõigile, kes selles ketis osalevad."

"Kindlasti uurime partnerite tausta, tarnijate puhul kontrollime nende võimekust ja uue kliendiga, tellija või tarnijaga, alustame üldjuhul väikeste mahtudega," selgitas Jõgi.

Pakendi- ja vanapaberipresse maale toova OÜ Varmapartner juhatuse liige Riho Saksus ütles, et see, kes ajas ausat äri enne kriisi, teeb seda ka praegu, kellega olid vanasti probleemid, nendega on neid nüüdki.

Ta soovitab enne uue kliendiga koostöö alustamist vaadata, mida ütleb selle firma kohta internet, mida Krediidiinfo, ning kuulata järele, mida turul räägitakse. Uisapäisa hea tehingu lootuses käsi lüüa ei maksa.