Kriisi tulemus: Venemaa luksuskaupade turg variseb
Luksuskaupade müük on Venemaal selle aasta jooksul kukkunud 18 protsenti. Nii hullud polnud lood isegi 2009. aasta majanduskriisi ajal, mil luksuskaupade turul andis masu ennast tunda vaid 5-protsendilise langusega, kirjutab ajaleht Vedomosti.
Konsultatsioonifirma Bain&Company analüütikud hindasid esialgu, et venemaalased tõmbavad oma luksusejanu kokku vaid 4-6 protsendi ulatuses. Oma hinnangut pani neid korrigeerima rubla väärtuse kukkumine, majanduse üldine olukord ja tarbijausalduse vähenemine.
Hulgimüüjad omakorda jäid ilma ligipääsust krediidile, mis kahjustab oluliselt nende väljavaateid täita oma rahalisi kohustusi. Prognoositakse, et järgmisel aastal võivad nende ostutellimused väheneda lausa 30 protsenti.
Tuleb märkida, et paljud luksuskaupade turustajad üritavad kõigest väest kliente ligi meelitada, müües oma tooteid senisest odavamalt ehk sama hinnaga kui Euroopas. Sellest hoolimata on ostjate read järjest hõrenemas, nagu kinnitavad ka turuosalised ise.
Nad pakuvad, et inimesed pole luksuskaupade ostmist drastiliselt vähendanud mitte seetõttu, et raha pole, vaid süüdi on süvenev pessimism ja ebakindlust tuleviku suhtes. Mitte just vähetähtsat rolli ei mängi siin ka Vene riik oma praeguse poliitikaga, mis tarbimist just ei soodusta.
Nagu märgib Vedomisti, on luksuskaupade müük kokku kuivamas ka mitmetes Ida-Euroopa riikides. Bain&Company seletab seda asjaoluga, et teatavad jõustruktuuride esindajad on saanud tungiva soovituse välisriikidesse mitte reisida.