"Markantseim näide on küberturvalisuse lahendusi pakkuv ettevõte, kes soovis saada liidu ametlikuks koostööpartneriks, et suunata kõik usaldusmärgise "Turvaline ostukoht" kandjad kolm korda aastas neilt tasulisi turvaraporteid tellima," ütles Eesti E-kaubanduse Liidu juhatuse esimees Signe Kõiv. Keeldujaid ähvardati musta nimekirja panemisega.

IT-spetsialisti Peeter Marveti sõnul on ta samuti kuulnud juhustest, kui teenusepakkuja surub e-poele oma teenust peale ning loobumise korral ähvardab poe panna musta nimekirja.

IT-inimeste kommuunides sotsiaalvõrgustikus Facebook olla küberturbeteenuste võltspakkujate teema juba mõnda aega aktuaalne. Marveti sõnul on sageli tegu ettevõtetega, kes on oma pakutavad veebikaitsemeetmed kelleltki pihta pannud ehk otseselt varastanud.

Loe pikemalt Äripäevast.