"Kui me räägime Mainorisse kuuluvast Tarmeli mööblivabrikust, siis oleme värbamispreemia kasutamist tõsiselt kaalunud, kuid seni pole kasutanud. Värbamispreemia oli tõsiselt päevakorras ennekõike buumi ajal, kuid me oleksime seda maksnud mitte tööle tulijale vaid sellele töötajale, kes uue inimese toob," meenutab Paloots.

Samas tundus ettevõtte juhtidele, et kutsuja premeerimine aitab tuua inimesi, kelle tausta tuntakse ja kes seetõttu lihtsamini ettevõttesse kinnistuvad.

"Inimeste kiire lahkumine ongi sageli tööjõu puhul suur probleem. Tavaliselt on lahkumise põhjuseks varasemast elust pärit võlad. Töötatakse paar kuud kuni ajani, millal kohtutäitur inimese üles leiab ja hakkab raha nõudma. Seepeale inimene lahkub ja asub tööle uude kohta, kus teda on raskem leida," räägib juhatuse liige.

Konsumi uue poe avamisel on tulijale makstav preemia on Palootsa hinnangul hea mõte, sest uue üksuse avamisel ei pruugi just selles piirkonnas olla vajalikul hulgal müüjaid. "Kui nüüd see värbamispreemia on ainuke motivaator ja palganumber järele ei tule, siis inimene lahkub kuue kuu möödudes paremat tööd otsides mujale," peab Mainori üks juhtidest siiski igakuist palka olulisemaks innustajaks, kui ühekordset meelehead.

Eesti Tarbijateühistute Keskühistu loodab oktoobris avatavasse uude Konsumisse meelitada häid töötajaid suure välireklaamiga, milles lubatakse tööletuleku tasu 500 eurot.

Tallinnas peagi avatava Harkujärve Konsumi seinal köidab möödujate pilku suur plakat, mis lubab 500 eurot tööleasumise eritasu neile, kes uude Konsumisse tööle tulevad.