USAs, Austraalias, Tais, Indias ja osades Euroopa riikides on kohtingute veebilehtede äri kasvanud plahvatuslikult alates 1990ndatest, kui nad turule tulid ning samuti koguvad populaarsust professionaalsed kosjakontorid. Kuid abi ideaalse partneri leidmisel pole odav, kirjutab BBC.

Armastuse otsijad tulevad tavaliselt kosjakontorisse nn soovisedeliga. Kosjasobitajate ülesanne on sellest listist väärtused leida. "See on kokkusobivuse tuum," kommenteeris Londonis asuva Vida Consultancy tegevjuht Rachel MacLynn. Näiteks kui klient soovib leida partnerit, kes on Mount Everesti vallutanud, siis võib ta õnnelikuks saada seiklushimulise partneriga.

Kosjasobitajad peavad kombineerima klientide soove ja väärtusi teiste sotsiaalmajanduslike näitajatega nagu elukoht, perekond, kasvatus, haridus, karjäär, elustiil ja suhete ajalugu. Kuid sobitamisel on oma hind.

Vida Consultancy teeb umbes 10 tutvustust aastas ja kasseerib selle eest ligikaudu 11 000 – 60 000 eurot, sõltuvalt nõudmistest. New Yorgis asuva VIP Life klubi aastamaks meestele piiramatu arvu kohtingute eest on ligi 11 000 eurot. Samas naised, kes loodavad partnerit leida, saavad klubiga tasuta liituda. Singapuri agentuur It’s Just Lunch küsib vähemalt 10 kohtingu eest aastas ca 1400 eurot.

"Elu on kiire," märkis Zürichis tegutseva Vida Consultancy kosjasobitaja Maite Plimmer. "See ongi õige partneri leidmise puhul üks suurimatest probleemidest," lisas ta.

Ohtralt võimalusi pakub ka online dating. Enamus partenriotsingu teenust pakkuvad veebilehed küsivad kuus umbes 10 eurot – see võrdub paljudes linnades viie tassi kohvi või kahe lõuna hinnaga. Leidub ka tasuta veebilehti, kuid nad küsivad tasu näiteks otsingu või sõnumi kättesaamise teenuse eest.