Eesti Päevalehele antud intervjuus ütles Ligi, et Tallinna Sadamal on hinnaeelis, ta teab ka suurusjärkusid. "Aga see vahe ei ole kindlasti 60 miljonit, nagu väidetud on, aga vahe on. Kuidas see on saavutatud, ei ole jällegi informatsioon, mis käib juba läbi ministri kabineti," ütles Ligi.

Samal päeval valitsuse pressikonverentsil rääkis Ligi praamihanke pakkumuste hinnavahest pikemalt. "Aga see 60 miljonit, nagu ma olen saanud kõrvalt teada, puudutas dotatsiooni kokkuhoidu, samas väljaostuhind on uutel laevadel mõistagi märksa kõrgem, ühe komponendi väljatoomine hinnast on ebatäpne. See vahe on väiksem tegelikult, aga ta ei ole ei 60 ega 29 või 30 [miljonit], on teised numbrid."
Ligi:
Ühe komponendi väljatoomine hinnast on ebatäpne

Ligi täpsustas, et tõenäoliselt on arvutused korrektselt tehtud ja pole kahtlust, et aetakse õiget asja. "See on diskonteerimine, kus jooksvad maksed, pluss väljaostuhind taandatakse hetkeväärtusele tänapäeval ja siis öeldakse midagi. Tõenäoliselt see arvutus on korrektselt tehtud ja kuskil on see diskonteeritud number ka olemas."

Hinnavahe sõltub sellest, kas riik ostab hiljem laevad

Ärilehelegi teadaolevalt on Vjatšeslav Leedo firma ja Tallinna Sadama tehtud ametlike pakkumuste vahe väiksem, nimelt 29 miljonit, aga ikkagi sadama kasuks. Seda on kinnitanud ka MKM-i lennundus- ja merendusosakonna juht Jaak Kaabel. "OÜ TS Shipping ja OÜ TS Laevad [Tallinna Sadama tütarfirmad -toim.] esitatud pakkumuse hind oli 241 104 116 eurot ja OÜ Väinamere Liinid esitatud pakkumuse hind oli 270 914 246 eurot."

MKM-i avalike suhete juht Rasmus Ruuda selgitas, et 60 miljoni eurone hinnavahe tuleb opereerimiskuludelt  ehk dotatsioonilt, mida kumbki firma kümne aasta peale küsis. "Kui lisada siia ka laevade väljaostuga seotud kulud, siis oleks pakkumuste erinevus umbes 30 miljonit eurot. Riigil on õigus, kuid mitte kohustus laevad välja osta. Laevade väljaostuga kaasnev kulu sõltub sellest, kas optsiooni kasutatakse või mitte. Opereerimiskulud tuleb katta aga igal juhul," selgitas Ruuda. 

SLK: ministeerium avalikustagu pakkumused

Saaremaa Laevakompanii meelest on kogu numbrite ümber toimuva spekulatsiooni lõpetamiseks ja tõe jalgele seadmiseks jätkuvalt parim lahendus pakkumuste avamise protokolli avalikustamine Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt, kus nähtuvad selgelt pakkumuste osamaksumused.
MKM:
Dotatsioonide vahe 60 miljonit, laevade väljaostuga vahe 30 miljonit
"See lõpetaks igasugused spekulatsioonid ja jääb täiesti arusaamatuks, miks seda senini tehtud ei ole ning selle asemel eelistatakse erinevaid üksteisele vasturääkivaid numbreid meedias avaldada. Miks ja mida on ministeeriumil varjata?," põrutas SLK tütarfirma Väinamere Liinide juht Urmas Treiel.